Skip to content

Hyresadministratör till spännande bolag

Göteborg
Ansök senast 26 Sep 2025
Är du på jakt efter ett nytt uppdrag och har erfarenhet av att jobba som hyresadministratör i ett fastighetsbolag? Då har vi kanske uppdraget för dig!

Plats: Göteborg
Anställningsform: Tidsbegränsat konsultuppdrag
Tillträde: Så snart som möjligt

Om uppdraget

För vår kunds räkning, ett fastighetsbolag i Göteborg med omnejd, söker vi nu en duktig hyresadministratör att täcka upp under en föräldraledighet. Uppdraget är tänkt att starta omgående/snarast möjligt och uppdragsperioden beräknas pågå tom sista april. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/Eqonomy och vi är öppna för både dig som vill jobba heltid eller deltid.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Registrera och administrera hyresavtal, tilläggsavtal, uppsägningar och överlåtelser
  • Hyresavisering och uppföljning av hyresinbetalningar
  • Hantering av kundreskontra / hyresreskontra
  • Administration kring förflyttning av hyresavtal
  • Påminnelse- och inkassohantering
  • Bevakning av hyreshöjningar, index och andra villkor i hyresavtal
  • Kontakt med hyresgäster för frågor rörande hyra, avtal och betalning
  • Support till förvaltare / ekonom / relevant avdelning vid behov
  • Kvalitetssäkring av underlag och uppgifter i fastighetssystemet

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har:

  • Erfarenhet av hyresadministration eller liknande administration inom fastighetsförvaltning
  • God datorvana, gärna erfarenhet av fastighetssystem (t.ex. Vitec Hyra, FastNet, etc.)
  • Förmåga att jobba strukturerat och metodiskt – noggrannhet är avgörande
  • God kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt
  • Serviceinriktad och lyhörd inställning – du kommer att ha mycket kontakt med hyresgäster och interna kollegor
  • Förmåga att prioritera arbetsuppgifter och hantera flera ärenden parallellt
  • Talat och skriver obehindrat på svenska

Meriterande

  • Erfarenhet från både bostäder och kommersiella lokaler
  • God förståelse för ekonomi- och redovisningssammanhang

Det vi erbjuder

  • En stimulerande roll med tydligt ansvar
  • Goda utvecklingsmöjligheter inom fastighetsförvaltning och ekonomi
  • Trevlig arbetsmiljö med kollegor som samarbetar och stöttar varandra

När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy

Som konsult hos Wise Professionals/Eqonomy erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Hanna Linde hanna.linde@wise.se eller konsultchef Lisa Kayser, lisa.kayser@wise.se För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.

Vi arbetar i denna process med löpande urval, vilket gör att vi kan komma att tillsätta rollen före sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Kollektivavtal

Liknande jobb