Skip to content

HR- och löneadministratör

Göteborg
Ansök senast 29 Aug 2025
Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet av löneadministration? Trivs du i en roll där du får kombinera siffror och människor och där du gör verklig skillnad för både kollegor och chefer? Då kan det här vara rollen för dig. Garmin söker nu en HR- och löneadministratör till vårt nordiska team i Billdal.

Om rollen

I denna roll kommer du att arbeta nära dina kollegor inom HR för att stötta organisationen med ett brett spektrum av administrativa uppgifter. Du blir en nyckelperson i att säkerställa att våra medarbetare i Garmin Sweden Nordic får rätt lön i tid och du fungerar som en viktig länk mellan chefer och medarbetare i frågor som rör lön, ersättningar och förmåner.

Arbetet är fördelat ungefär lika mellan löneadministration för Sverige och nordisk HR-administration. Du kommer bland annat att:

  • Hantera löneprocessen i samarbete med vår externa partner Azets
  • Granska och godkänna tidrapporter, utlägg och resekostnader
  • Underhålla medarbetardata i våra HR-system och stötta i processer som anställning, avslut, lönerevision och prestationsutvärdering
  • Delta i utveckling och förbättring av interna rutiner, policys och handböcker
  • Vara ett administrativt stöd i frågor som rör t.ex. aktiesparprogram, sjukintyg, intyg och myndighetsrapportering
  • Du kommer att ha en central roll i att hålla våra processer effektiva, korrekta och i linje med både interna riktlinjer och externa regelverk.

Tjänsten är med placering i Billdal och du rapporterar till Garmins nordiska HR-chef.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett genuint intresse för HR- och löneadministration och som trivs i en roll där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus. Du har ett par års erfarenhet av löneadministration och är van att arbeta med frågor som rör ersättningar och förmåner.

  • För att lyckas i rollen tror vi att du har:
  • En god känsla för service och integritet i allt du gör
  • En strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil
  • Förmåga att arbeta självständigt och mot uppsatta deadlines
  • Mycket goda kommunikativa färdigheter, både på svenska och engelska
  • Goda kunskaper i MS Office

Det är meriterande om du har utbildning inom lön eller HR samt erfarenhet av att hantera förmånsbilar men det är inget krav.

Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du uppskattar en internationell miljö, gillar att arbeta med detaljer och samtidigt vill bidra till att utveckla våra processer framåt.

Om Garmin

Built to last – tre enkla ord som beskriver våra produkter, vårt företag, vår kultur och vår framtid. Vi tillverkar produkter för en aktiv livsstil och vi gör det för att våra kunder ska kunna få ut mesta möjliga av den tid de ägnar åt sin fritid.

Med mer än 20 000 anställda på 82 kontor runt om i världen erbjuder vi GPS-navigering och teknik till bil-, marin-, frilufts- och fitnessmarknaderna. Vi tror att varje dag är ett tillfälle att förnya sig och chans att ”Beat Yesterday”.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Garmin med Wise. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se och du får då svara på några korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Webbaserade tester och bakgrundskontroll kommer vara en del av denna rekryteringsprocess i nästa steg.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Karin Steenstrup på karin.steenstrup@wise.se. Vi gör urval och intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Stort lycka till och välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Personalrabatt

Liknande jobb