Din vardag:
Som Head of IT Support får du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla avdelningen, tillsammans med direktrapporterande Team Leaders. Du arbetar både strategiskt och operativt för att säkerställa hög kvalitet i supportleveransen, effektiva processer och en professionell serviceupplevelse. Du sätter mål och följer upp KPI:er kopplade till användarnöjdhet, svarstider, och ärendehantering. Du säkerställer leverans enligt kundavtal, SLA och kvalitetsmål, bygger långsiktiga kundrelationer och bidrar till att support blir en central del av kundens kommersiella drift. Vidare initierar och driver du förändringsarbete och digitalisering inom supportverksamheten samt deltar aktivt i ledningsgruppsarbete och företagets strategi för supportupplevelsen. Du samarbetar nära med sälj-, drift- och tekniska team för att skapa helhetslösningar för kund.
Exempel på arbetsuppgifter
Du fördelar och prioriterar arbetsuppgifter i teamet, kommunicerar tydligt. Coachar supportteknikerna, initierar och kravställer utveckling av tekniska arbetsverktyg samt följer upp statistik/resultat och visualiserar detta för organisationen.
- Hålla i operativa och strategiska möten med teamet
- Skapa kompetensutvecklingsplaner
- Delta i dialoger med kunder och samarbeta med andra enheter
Kvalifikationer och krav
Du har erfarenhet av att arbeta med ServiceNow eller andra liknande IT-system/plattformar, god kommunikativ förmåga och vana att arbeta med KPI:er och målstyrning. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är en förutsättning för rollen.
Vi ser även att du har:
- Flera års erfarenhet av ledarskap inom liknande roll
- Erfarenhet av att driva förändringsarbete och digitalisering
- Utbildning inom relevant område eller motsvarande branscherfarenhet
Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med AI-verktyg och AI-kompetens
- Erfarenhet av att arbeta i entreprenöriella organisationer
- Har genomfört organisatoriska förflyttningar eller omstruktureringar
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en engagerad och coachande ledare som skapar ansvarstagande och samarbete i teamet. Du är strategisk men samtidigt närvarande i verksamheten och har förmåga att se detaljer som gör skillnad. Du är lösningsorienterad, kommunikativ, strukturerad och resultatinriktad. Vidare är du förändringsbenägen och analytisk, och trivs med att utveckla både människor och processer.
ANSÖKAN
Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.