Bemanningskoordinator till XERVON

Avdelning

Admin

Slutdatum

Pågående

Typ

På plats

Status

Öppen

Plats

Stockholm

Vill du vara med och bygga något från grunden? XERVON växer så det knakar och söker dig som vill lyfta vårt arbete med bemanningsplanering till nästa nivå. Här får du en nyckelroll i att forma arbetssätt, bidra till struktur och säkerställa att vi blir en attraktiv samarbetspartner för våra leverantörer.
Rollen är ny hos oss vilket kräver eget driv, integritet, god kommunikationsförmåga och en vilja att uppnå resultat. För rätt person finns stora möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med oss.

OM ROLLEN

XERVON och BERGNÄSET gick samman under gemensam ledning våren 2025 och kommer från januari 2026 att verka under det gemensamma varumärket XERVON. Tillsammans bildar vi en rikstäckande verksamhet med närvaro från Kalmar i söder till Kiruna i norr.
Som Bemanningskoordinator får du ett stort handlingsutrymme och blir länken mellan verksamheten och våra externa leverantörer. I dina uppgifter ingår planering, koordinering, leverantörshantering, avrop, kontroll samt uppföljning och Compliance. Du får en central roll i att skapa struktur och tydlighet mellan HR, inköp och regionchefer. Arbetet är varierande – från strategisk planering under vinterperioden till operativ koordinering under intensiva industristopp.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Supportera organisationen med personalplaneringsprocessen med avseende på extern personal.

  • Etablera effektiva och säkra processer, rutiner och informationsflöden

  • I samarbete med Inköpschef förbereda kontraktsförhandlingar med leverantörer.

  • Sammanställning och analys av företagets totala behov av extern personal tillsammans med Regionchefer.

  • Hantering och planering av bemanning för årets personaltoppar i samarbete med Regionchefer och Inköpschef.

  • Kontakt, avrop och samordning med befintliga leverantörer avseende personalresurser.

  • Hantering av eventuella justeringar i beställningar exempelvis med avseende på startdatum, ökat eller minskat antal av personella resurser etc.

  • Genomföra kvalitetsuppföljningar och andra utvärderingar, proaktivt arbeta med utveckling av strategiska leverantörer.

  • Administrativt arbete kopplat till inhämtande av information för den personal som skickas från leverantörer såsom exempelvis utbildningsbevis och A1-intyg.

  • Hantering av företagets kontroller gentemot de leverantörer som bistår företaget med extern personal genom exempelvis stickprovskontroller samt årliga kontroller och utvärderingar.

  • Bidra till mervärde genom att upprätthålla hållbara leverantörskedjor, minimera risk och reducera kostnader

DIN PROFIL

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av administrativt arbete kopplat till bemanning, leverantörskontakter eller upphandling.

  • Är van att arbeta med struktur, planering och koordinering i roller som bemanningskoordinator, produktions-/personalplanerare eller konsultchef, gärna inom blue-collar

  • Har goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel, och är trygg med stora datamängder.

  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska – ytterligare språk som polska eller litauiska är meriterande.

  • Har gymnasial utbildning, gärna kompletterad med vidareutbildning inom logistik eller HR.

  • Är social, lösningsorienterad och stresstålig med förmåga att bygga relationer och driva processer framåt.

Meriterande är förståelse för byggbranschen och kollektivavtal, samt erfarenhet av Compliance och dokumentationskrav.

OM XERVON

Vi är en av marknadens största aktörer – den enda med täckning över hela landet – med stark ägare i REMONDIS-gruppen. Här får du flexibilitet att utforma arbetssätt, samtidigt som du blir en nyckelperson i en rikstäckande organisation. Rollen erbjuder stora möjligheter att växa och påverka – både operativt och strategiskt.

DIN ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar XERVON med Wise Admin. 

Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se. Vi använder kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. 

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta då ansvarig rekryteringskonsult, Stephanie Grammenidis Hagman, stephanie.grammenidis@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Kontakta mig för mer information

Admin
Stephanie Grammenidis

Recruitment Consultant

Hör av dig till Stephanie. Som rekryteringskonsult på Wise Admin är hon expert på att hitta personer som får vardagen att fungera och verksamheten att lyfta. Hon delar gärna med sig av hur vi jobbar, lyssnar in dina behov och hjälper dig hitta den perfekta matchningen.