Digital Marketing Coordinator

Avdelning

Marketing

Typ

På plats

> Denna position har redan blivit tillsatt <

Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals hos vår kund GS1 Sweden. Uppdraget omfattar 75% och löper fram till januari 2027, med start mitten/slutet av december.

Om GS1 Sweden
Visste du att du möter GS1 dagligen. Varje gång det säger bip i en kassa, aktiveras en av deras standarder – streckkoden. Idag använder fler än två miljoner företag globalt GS1-standarder. Vissa branscher använder flera av GS1-standarderna och har kommit längre på sin resa att utveckla ett digitalt affärsspråk. I Sverige har dagligvarubranschen kommit långt men GS1 Sweden jobbar även aktivt med foodservice, bygg, detaljhandeln, apotek, hälso- och sjukvård samt transport- och logistik. Idag har de fler än 15 000 kunder. GS1 Sweden är not-for-profit och för att leverera kundnytta arbetar de tillsammans med sina användare.

De är cirka 75 anställda, alla med olika kompetens och bakgrund.

Arbetsplats och kultur
GS1 Sweden håller till på deras moderna kontor mitt i centrala Stockholm och i deras studio i Hammarby Sjöstad.

Arbetet sker i första hand från kontoret, men det finns möjlighet att arbeta på distans beroende på verksamhetens behov. Företaget har en stark och inkluderande företagskultur där många medarbetare väljer att stanna länge. Här erbjuds du dessutom en arbetsmiljö som värdesätter balans mellan arbete och privatliv.

Om rollen
Som Digital Marketing Coordinator får du en bred och operativ roll med digitalt fokus, men där du också blir en viktig del av såväl det strategiska som operativa arbetet tillsammans med Marketing Manager. Du arbetar nära i planeringen och får bidra både till digitala satsningar och till aktiviteter utanför det digitala området.

I praktiken kan en arbetsdag innebära att du analyserar utfallet av ett nyhetsbrev, skapar inlägg för LinkedIn, uppdaterar hemsidan eller ger inspel till aktivitetsplanen. Utöver det digitala ingår även mer traditionella marknadsaktiviteter – till exempel att tillsammans med Marketing Manager projektleda, och delta på, mässor och events.

Du kommer att tillhöra team Expansion, i vilket Marketing Manager ingår. Tillsammans med övriga kollegor i Expansion-teamet har ni ett viktigt uppdrag: att öka kännedomen om GS1 Sweden i utvalda branscher. Ni lär er successivt vilka aktörer som finns, vilka som bör prioriteras och vilka kanaler som är mest relevanta för att nå ut på ett effektivt sätt.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen:

  • Ta fram aktivitetsplaner tillsammans med Marketing Manager för både digitala och traditionella aktiviteter.
  • Uppdatera och utveckla innehåll på webbplatsen.
  • Producera, skicka och analysera nyhetsbrev.
  • Arbeta med sociala medier (främst LinkedIn) – skapa innehåll, publicera och följa upp.
  • Planera och genomföra webinars.
  • Utforma utbildningsmaterial och liknande kommunikationsstöd.
  • Delta i planering och genomförande av mässor och events.

Din Bakgrund
Vi tror att du har hunnit samla på dig några års erfarenhet i en liknande roll. För att lyckas hos oss ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som gillar att planera, men som också har förmågan att snabbt anpassa dig när förutsättningarna ändras. Du trivs med att arbeta mot tydliga mål, följa upp resultat och att se effekten av dina insatser. Samarbete är något du uppskattar – du är lyhörd och bra på att ta in andras perspektiv, samtidigt som du gärna bidrar med egna idéer och insikter. Din nyfikenhet gör att du gärna utforskar nya branscher, håller dig uppdaterad om omvärlden och har koll på den digitala utvecklingen.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:

  • Att planera och genomföra digitala marknadsaktiviteter inom B2B
  • Att producera innehåll för webb, sociala medier och nyhetsbrev
  • Eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring eller liknande område
  • Analysarbete, exempelvis via Matomo och A/B-tester
  • Sökmotoroptimering (SEO)
  • Att arbeta i något CMS-verktyg
  • Grafiskt arbete i program som Photoshop och InDesign

Det är även meriterande om du:

  • Har erfarenhet av att arbeta med rörligt material
  • Har jobbat med annonsering i LinkedIn Ads

Låter det intressant?
Vi på KIMM har fått förmånen att hjälpa GS1 Sweden. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på 
kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakta mig för mer information

Payroll
Gabriella Olaison

Talent Acquisition Specialist

Vill du höra hur Gabriella ser på rekrytering och vad som krävs för att matcha rätt person med rätt sammanhang? Som kandidatansvarig på Wise Payroll möter hon dagligen människor med potential – och vet vad som krävs för att få den att blomma. Hör av dig om du vill prata människor, möjligheter och nästa steg i arbetslivet.