Vi söker en Interim Pressansvarig till ett välrenommerat företag inom fastighetsbranschen!
Detta är ett spännande uppdrag på heltid med start senast den 2 februari 2026 och i minst 4 månader med möjlighet till förlängning. Vår kund har sitt kontor i centrala Stockholm i moderna och trevliga lokaler. Rollen erbjuder ett flexibelt hybridupplägg där du har möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan
OM ROLLEN
Som Pressansvarig blir du en central länk mellan kommunikation, finans och affärsverksamheten på flera marknader i Europa. Du ingår i ett mindre team, rapporterar direkt till kommunikationschefen och arbetar nära koncernledningen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
-
Ansvara för mediekontakter
-
Utforma pressmeddelanden, debattartiklar och andra texter som tydliggör bolagets position och värde för människor, affärer och samhälle
-
Skapa och vårda relationer med relevanta medier och beslutsfattare
-
Genomföra medieträning för interna talespersoner
-
Följa och analysera omvärldsutvecklingen
-
Mäta, utvärdera och rapportera mediegenomslag
-
Förbereda deltagande vid seminarier, mässor och branschevent
-
Stötta med material till årsredovisning och kvartalsrapporter
-
Pressjour (ihop med andra)
DIN PROFIL
För att lyckas i rollen ser vi att du:
-
Har gedigen erfarenhet som pressansvarig på koncernnivå, med dokumenterad förmåga att hantera pressfrågor.
-
Har arbetat i en noterad miljö och är väl insatt i krav och förväntningar kopplat till börsbolag.
-
Är en skicklig skribent på både svenska och engelska, med förmåga att skapa tydliga och engagerande budskap.
-
Har finansiell förståelse och ett intresse för finansiell kommunikation. (Dock finns IR-specialist).
-
Har relevant eftergymnasial inom kommunikation eller liknande område.
-
Är van att navigera i en decentraliserad organisation och har erfarenhet av att stötta och samarbeta med lokala kommunikationsavdelningar i flera länder.
-
Har förmåga att arbeta självständigt, fatta beslut och driva flera projekt parallellt.
-
Är nyfiken, social och nätverkande, med lätthet att bygga och behålla relationer både internt och externt.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från fastighets- eller infrastruktursektorn.
OM WISE MARKETING
Wise Marketing är specialister på konsulter, rekrytering och strategisk rådgivning inom marknad och kommunikation. Vi vet vad som krävs för att marknadsföring ska göra skillnad. Genom att matcha varumärkesbyggare, analytiker och kreatörer med affärsdriv lyfter vi marknadsavdelningar som vill mer, och gör det smart. Vi tar bort gapet mellan ambition och genomslag. Alltid med både hjärta och skärpa.
NÄR DU BLIR EN AV OSS
Som konsult hos Wise blir du en del av ett sammanhang där vi värdesätter både din trygghet och din utveckling. Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och kollektivavtal – för oss är inget viktigare än att du känner dig trygg i din anställning.
Från dag ett på ditt konsultuppdrag får du möjlighet att utvecklas, utmanas och påverka framtidens arbetsplatser – tillsammans med engagerade kollegor, och med oss som ständigt bollplank. Oavsett var du befinner dig i karriären ska rollen som konsult ge dig erfarenheter, kunskaper och inspiration inför nästa steg.
Välkommen till Wise – en värld full av möjligheter!
DIN ANSÖKAN
För att söka rollen klicka på ”Ansök nu”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail. I konsultvärden går det ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Maggie Klingenstierna (maggie.klingenstierna@wise.se) eller Talent Acquisition Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se).