Business Controller till ServiceFinder

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

ServiceFinder är i en expansiv fas och bygger ett nytt marknadsteam för att vässa vårt erbjudande ytterligare.  Därför söker vi […]

ServiceFinder är i en expansiv fas och bygger ett nytt marknadsteam för att vässa vårt erbjudande ytterligare.  Därför söker vi nu en Business Controller vars främsta uppgifter är att proaktivt söka, analysera och sammanställa information, hitta nya samband och skapa beslutsunderlag i syfte att optimera och utveckla vårt erbjudande. Du är vägvisaren för sälj- och marknadsavdelningen och tydliggör var potentialen finns. I denna roll rapporterar du till VD med en stark streckad linje till Marknads- och Försäljningsdirektör.

För rätt person finns det stora möjligheter att göra skillnad och bidra till att ServiceFinder blir det dominerande företaget inom tjänsteförmedling.

Huvudsakliga uppgifter

  • Analysera bolagets verksamhet i siffror, hitta samband och förstå var lönsamheten finns och skapa business case kring detta
  • Undersöka och analysera var den högsta uppsägningsgraden finns (churn)
  • Kravställa mot IT för att bygga upp rapporter som ligger till grund för de underlag som ska bearbetas och skapa mallar och rutiner för detta.
  • Ta fram underlag för telefonförsäljning med hjälp av samarbetspartner Bisnode
  • Presentera business case och analysresultat för organisation, ledningsgrupper och styrelse

Om dig

Du har tidigare erfarenhet från en säljorganisation och förstår vilken typ av information/beslutsunderlag som krävs för att ge organisationen stöd och förutsättningar för att nå framgångsrik försäljning.  Som person är du analytiskt lagd och arbetar strukturerat och organiserat. Du är trygg och vågar utmana dig själv och andra. Vidare har du eget driv och trivs med att arbeta i en entreprenöriell miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du är van att arbeta i högt tempo och känner dig bekväm i en organisation med högt i tak och rak kommunikation.

Du drivs av att bidra till tillväxtmålen, har viljan att utveckla smarta lösningar och inte minst – du älskar att analysera siffror och hitta samband.


Kompetenser

  • Du har en akademisk utbildning
  • För att lyckas i rollen har du arbetat minst 2-3 år som Controller där du stöttat organisationer med kvalitativa beslutsunderlag
  • Du är duktig på Excel och du behärskar troligtvis Google Analytics och Qlickview
  • Det är starkt meriterande om du även har arbetat i något CRM-system
    • Du har god kommunikativ förmåga och vet hur du skapar intresse kring siffror på ett pedagogiskt och lättförståeligt vis.

 

Mer om ServiceFinder

ServiceFinder startades 2006 med visionen om att göra det snabbt, enkelt och tryggt för Svenska folket att hitta rätt tjänsteföretag. I dag har företaget 50 anställda och är störst i Sverige inom tjänsteförmedling och har hjälpt över 500 000 konsumenter att hitta ett tjänsteföretag.
Vi tillhör en av Nordens största mediekoncerner, Schibsted. Vi ingår därmed i samma familj och samarbetar med bl.a. Blocket.se, Aftonbladet, Lendo, Prisjakt, Let’s Deal och många fler.

Vi erbjuder

ServiceFinder satsar på sina medarbetare genom att erbjuda utbildningar, personlig utveckling och karriärmöjligheter. Vi jobbar hårt för att nå våra mål tillsammans på bolaget, inom teamen och som individer. Därför behöver vi i vår tillväxt ibland stanna upp och glädjas över vad vi har åstadkommit. Vi tror på att erbjuda en seriös arbetsplats med roliga inslag. Läs gärna mer på www.servicefinder.se

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Nisses 08-555 290 00.

Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.eqonomy.se så snart som möjligt då intervjuer sker löpande dock senast 2016-01-27.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan! 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Video Content Producer till Wise Professionals

Som Video Content Producer hos Wise Professionals kommer du redan första dagen svepas med i en företagskultur där allt är möjligt. Där film är en självklar del i vardagen och där dina idéer blir verklighet. Vi är redan nyfikna på vem du är som filmskapare och vill att du ska ha den roligaste tiden i din karriär hos oss. Är du redo att kavla upp ärmarna och ta fram film som får oss att både tappa andan och hakan?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en analytisk kundrådgivare till 2Secure

Du erbjuds en dynamisk roll på ett branschledande företag där du tillsammans med ditt team bidrar till ett tryggare samhälle. Trivs du i kundmötet, är duktig på analys, är konsultativ och rådgivande, då kan det här vara rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Scandinavian HR Manager till CERTEGO

CERTEGO har anor från industriell låsverksamhet som startades redan för 150 år sedan. Vi tillhör koncernen ASSA ABLOY och vägen fram till dagens högteknologiska företag har kantats av ett stort antal bolagsfusioner och förvärv över hela Norden.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Landets bästa rekryteringschef till ICA

Nu går startskottet för uppbyggnaden av inget mindre än landets bästa rekryteringsteam! Du som rekryteringschef kommer forma och leda funktionen med några av Sveriges bästa rekryterare i en roll där du förväntas göra enorm skillnad.
“Det här kan på allvar vara det roligaste jobb du kan ha ” Så säger Åsa Daxberg som blir din närmaste chef i denna roll. Och vi, Maria och Johanna från Wise som ansvarar för denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Senior rekryterare till ICA – också landets bästa

Som tidigare utannonserats bygger ICA landets bästa rekryteringsteam! Du som senior rekryterare kommer tillsammans med landets bästa rekryteringschef vara med från början och bygga ett team som förväntas göra stor skillnad.
“Det här är också det roligaste jobb du kan ha ” säger Åsa Daxberg som blir din chefs närmaste chef. Och vi, Maria och Johanna från Wise, som ansvarar för även denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med…. Den här gången också!

Stockholm

Läs mer