Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

HR-Business Partner

Vill du vara del av ett företag som skapar hem och lyckliga grannskap där människor har den högsta livskvaliteten? Med en kultur som utöver kundfokus präglas av passion, vilja att leverera ”det lilla extra” samt en arbetsglädje som är hög och en inställning att du själv påverkar din utveckling! I vår tillväxtresa söker vi nu en HR-Business Partner som har möjlighet att vara med och utveckla vårt fortsatta HR-arbete!

På Bonava utmanar vi oss själva varje dag och drivs av en passion för att skapa hem och lyckliga grannskap för fler. Vi strävar mot höga mål och har väldigt kul på vägen. Vi är ett stort internationellt företag med en familjär känsla och tillsammans kan vi erbjuda ett brett utbud av kompetens.

Dina nya utmaningar
Som HR-Business Partner är du en viktig ambassadör för våra värdegrunder och kommer att utveckla och stärka vår kultur tillsammans med våra chefer och medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

•        HR-Business Partner till avdelningen Design & Produktion.

•        Del i lokal ledningsgrupp.

•        Ledarskapsutveckling och utveckling av medarbetarskap.

•        Planera och ge stöd till chefer i årliga HR processer. 

•        Stöd i att analysera och designa organisationen efter behov.

•        Stödja chefer i förändringsarbete i samband med större förändringar.

•        Nära samverkan med HR teamet.

Dina erfarenheter och egenskaper
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR eller motsvarande. Du har erfarenhet av brett HR-arbete och är trygg i att stötta chefer i olika HR-processer. Meriterande om du har erfarenhet från industri, bostadsutvecklings- eller byggföretag.

Du har ett stort engagemang inom HR-frågor och särskilt för att utveckla ledarskap och medarbetarskap. Du är förtroendeingivande, professionell, har ett coachande förhållningssätt och är van att identifiera behov och se möjligheter för förbättringar.

Vi ser också att du är:

•        Drivande för att utveckla och förenkla.

•        Proaktiv, självgående, strukturerad och noggrann.

•        Kommunikativ, nyfiken och modig.

Slutligen har du vana av att arbeta i affärssystem, har kunskaper inom office-paketet samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Vad vi erbjuder dig
Vi tror på att vi når vårt mål med att få marknadens mest nöjda kunder genom att ha motiverade och engagerade medarbetare. Hos oss erbjuds du en plats i en organisation som brinner för att skapa bättre hem och liv för våra kunder och vi tar ansvar för våra handlingar, våra produkter och för miljön. Hos oss finns en stor öppenhet och tillit till våra medarbetare vilket frigör utrymme att ta egna initiativ och att driva sina frågor. Du ingår i ett team med HR Business Partners med ett starkt samarbete och en viktig roll i verksamhetens fortsatta utveckling.

Om Bonava
Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som skapar hem och grannskap där människor har högsta möjliga livskvalitet. Bolaget är den första bostadsutvecklaren i Europa att få sina klimatmål godkända av Science Based Targets initiative. Med sina 2 100 medarbetare utvecklar Bonava bostäder i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland, Lettland och Litauen, med en nettoomsättning om cirka 17 miljarder kronor år 2020. Bonavas aktier och gröna obligation är noterade på Nasdaq Stockholm.

Besök oss gärna på www.bonava.com

Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se eller Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Föräldralön, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal