HR Manager till Riche & Teatergrillen

Tillsatt

Stockholm

Vill du vara med och driva två av Stockholms mest historiska restaurangföretag i tredje seklet? Med anor och tradition i behåll och samtidigt en kontinuerlig strävan att vara ett moget och modernt hus med devisen ” Välkommen in i värmen”.

Vill du vara med och driva två av Stockholms mest historiska restaurangföretag i tredje seklet? Med anor och tradition i behåll och samtidigt en kontinuerlig strävan att vara ett moget och modernt hus med devisen ” Välkommen in i värmen”.

För att säkerställa positionen som restaurangbranschens främsta arbetsgivare, söker vi nu en alldeles enastående HR Manager!

Arbetsuppgifter
Det sitter mycket i väggarna i vårt hus. Vi har många stolta traditioner att förvalta och med det, också ett stort ansvar. Omsorg om detaljerna är det som gör oss unika. Detta gäller hur vi vårdar såväl inredning, konst & atmosfär som gäster och medarbetare. Vi har stora förväntningar på dem som arbetar hos oss och är väldigt stolta över att vår personal är den bästa som finns.
Som HR Manager är ditt ansvar ur ett HR-perspektiv, att bevara denna kultur och samtidigt säkerställa en attraktiv, hållbar, långsiktig och modern arbetsplats. Du blir en viktig ambassadör för våra värdegrunder och kommer bedriva dessa nära och tillsammans med våra medarbetare. Vår värdegrund baseras på att vi är generösa, tillgängliga, trovärdiga och underhållande. 

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara;

– Agera stöd till avdelningschefer i rekrytering samt att säkerställa en kvalitativ rekryteringsprocess

– Ansvara för anställningsvillkor, fackliga villkor och skyddsombud

-Förädla arbetsrättsliga projekt såsom uppdaterad jämställdhetsplan och mångfaldsarbete

– Vara sakkunnig inom kollektivavtal, lönefrågor och arbetsrätt

– Agera stöd till avdelningschefer inom kompetensutveckling och utbildning till anställda

– Agera stöd till avdelningschefer gällande introduktion till nya medarbetare samt att kvalitetssäkra och förädla denna process

– Implementera HR-projekt i huset

Din profil
Då personalen är vår viktigaste resurs är denna roll av största vikt för oss. Därför söker vi inget mindre än en alldeles enastående person! Din personlighet överglänser den formella erfarenheten men det är en förutsättning att du har en examen inom personaladministration och med något till ett par års erfarenhet från HR-relaterat arbete. Du har ett stort engagemang inom personalfrågor och tycker liksom vi att personalen är ett restaurangföretags viktigaste resurs. Du är en trygg, balanserad och empatisk person med hjärtat på rätta stället.

Vårt erbjudande
Riche & Teatergrillen är två av Stockholms äldsta restauranger och här får du möjligheten att förvalta arvet från Tore Wretman och andra kulturpersonligheter och därmed själv bli en del av husets historia! Du slår följe med oss i tredje seklet och säkerställer att vi står oss som branschens bästa arbetsgivare.

Huset lever hela veckan, hela dygn! För dig innebär det att du har möjlighet att styra över dina arbetstider. Huvudsakligen kommer du att arbeta inne på restaurangerna och du kommer samverka med övrig HR-funktion i systerbolag inom Svenska Brasserier.

Svenska Brasserier är ett samlingsnamn för Sturehof, Riche, Teatergrillen, Stockholms Matmarknad, Taverna Brillo, Luzette, Bageri Brillo, Brillo Box och Ulriksdals Wärdshus. Namnet beskriver vad vi gör. I likhet med de internationella brasserierna vi har inspirerats av, har vi stora restauranger med många sittplatser och generösa öppettider. Men till skillnad från våra förebilder har våra restauranger sin utgångspunkt i svensk gastronomi och estetik.

Vår koncern omsätter cirka 500 MSEK och sysselsätter cirka 500 personer. Vår värdegrund baseras på att vi är generösa, tillgängliga, trovärdiga och underhållande.

Besök oss gärna på www.svenskabrasserier.se

Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Riche & Teatergrillen med Wise Professionals. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Esborn på tfn 073-521 65 98.

Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev, via www.wise.se senast 2016-11-06.

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar – på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer