Payroll Manager till Bonnier Solutions

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Brinner du för ledarskap och lönearbete? Har gedigen erfarenhet inom lön och har haft personalansvar?  Nu söker vi dig!  

Brinner du för ledarskap och lönearbete? Har gedigen erfarenhet inom lön och har haft personalansvar?  Nu söker vi dig!  

För att ytterligare kunna utveckla verksamheten söker Bonnier Solutions nu en engagerad och driven Payroll Manager.

Om företaget:

Bonnier Solutions erbjuder nordiska Bonnierföretag kostnadseffektiva och högkvalitativa tjänster inom ekonomi-, löneadministration och HR. Bonnier Solutions målsättning är att skapa nordens ledande och mest attraktiva Shared Service Center för såväl kunder som medarbetare.

Idag arbetar cirka 70 personer i företagets ljusa och moderna lokaler på Torsgatan.

Payroll tillhör avdelningen Payroll & Benefits som administrerar löner, pensioner, förmånsbilar samt delar av HR för Bonnierbolagen i Sverige. Payrolls uppdrag är att tillsammans hantera lönerna för bolagets ca 65 svenska Bonnierkunder. Detta innebär att teamets åtta erfarna lönespecialister hanterar ca 7200 löner per månad inom 20 olika kollektivavtal. 

Vad ingår i rollen?

  • Personalansvar för Payroll som idag består av ca tio medarbetare och i detta huvudansvar för att leda och fördela arbetet i gruppen på ett effektivt sätt
  • Operativt lönearbete
  • Budgetansvar
  • Ansvara för att Payroll följer uppsatta processer, rutiner, deadlines och avtal mot kund
  • Aktivt delta i utvecklings- och förbättringsarbete samt migrering av nya kunder

Vem söker vi?

Du som söker ska ha gymnasieutbildning och har du även någon form av eftergymnasial utbildning inom lön är det meriterande men inte ett krav. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av operativt lönearbete med hela löneprocessen och du är väl insatt i lagar och regler inom löneområdet samt van att tolka kollektivavtal. Att du tidigare haft personalansvar är ett krav. Erfarenhet från arbete på ett Shared Service Center och kunskap i HR Plus är meriterande. Då du kommer ha mycket kontakt med kunder och kollegor inom Bonnierbolagen så är det viktigt att du ser service som en naturligt del av ditt arbete. Du måste behärska engelska väl i tal och skrift. 

Som person är du positiv, engagerad och lösningsorienterad och du brinner för ledarskap och löneadministration. Du är en varm och omtänksam person som månar om gruppen och som drivs av att få medarbetarna att växa. Du trivs i en stödjande roll och du arbetar ständigt för att gruppen har rätt verktyg och förutsättningar för att kunna hantera sina arbetsuppgifter och bolagets kunder på bästa sätt. Du är en självgående teamspelare som månar om ett gott samarbete både med kunder och kollegor och du är både noggrann och strukturerad i ditt arbete. Att vara flexibel, förändringsbenägen och nytänkande är en självklarhet för dig

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har Du frågor om tjänsten kan du kontakta affärsområdeschef Barbara Lidholt 076-525 90 47. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb snarast möjligt, dock senast den 15 januari

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

 

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar – på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer