Business Controller till SF Media

Tillsatt

Solna Rekrytering

Tycker du också att reklam är bäst på bio? Till SF Media söker vi dig som vill arbeta i en nyckelfunktion som Business Controller, en bred och spännande roll! 

Tycker du också att reklam är bäst på bio? Till SF Media söker vi dig som vill arbeta i en nyckelfunktion som Business Controller, en bred och spännande roll! 

Tycker du också att reklam är bäst på bio? Till SF Media söker vi dig som vill arbeta i en nyckelfunktion som Business Controller. Som Business Controller arbetar du brett, självständigt och verksamhetsnära med hög involveringsgrad. Du har många kontaktytor inom SF Media och ett nära samarbete med bolagets VD som du också rapporterar direkt till. 

Arbetsuppgifter

Som Business Controller bidrar du proaktivt i arbetet med verksamhetsstyrning, budget, prognos, rapportering och uppföljning. Du arbetar nära affärsområdeschefer med att sätta planer och strategi framåt, och göra kontinuerliga uppföljningar och analyser. Du är den som kvalitetssäkrar och gör rimlighetsbedömningar av finansiell data från organisationen.

Som Business Controller på SF Media förväntas du ta stort eget ansvar och på egen hand driva processerna framåt. Du är en resurs till de olika avdelningscheferna och arbetar tillsammans i budgetarbete och bokslutsprocesser. Du har också ett nära samarbete med SF Bios ekonomiavdelning. Vidare kommer du även arbeta med följande arbetsuppgifter:

  • Budget- och prognosarbete
  • Uppföljning/analys och rapportering till SF Bio och Nordic Cinema Group Media
  • Kvalitetssäkring av redovisning samt delaktighet i redovisning och bokslut
  • Analys av kostnader/intäkter samt reserveringar och periodiseringar
  • Provisionsberäkning samt analys och rapportering av denna
  • Utfallsrapportering och sammanställning av nyckeltal
  • Hantering av fakturor i Agresso; attestering samt fördelningar
  • Driva och medverka i förändrings- och förbättringsprojekt
  • Vara kravställare i CRM systemet


Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande eftergymnasial utbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med redovisning och har en god förståelse för detta.  Det är meriterande med ett par års tidigare erfarenhet av analys- och controllingarbete. Du är systemintresserad samt har förmågan att identifiera förbättringsområden inom processer och rutiner samt initiera och driva förändring inom detta. Du är van vid, och föredrar att arbeta i en föränderlig vardag. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel samt Powerpoint och du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i din roll och trivas på SF Media har du en stark egen drivkraft, en professionell attityd, arbetar proaktivt och värdesätter samarbete. Du är en positiv och engagerad person med ett strukturerat och analytiskt tillvägagångssätt och har förmågan att anpassa din kommunikation till de personer du möter.  

Om SF Media AB

SF Media är en del av Nordic Cinema Group (NCG) och är ett helägt dotterbolag till SF Bio. SF Media ansvarar för samtliga annonsutrymmen inom SF Bios biografer samt för ytterligare biografkedjor. SF Media sitter i fina lokaler i Filmstaden, Solna. Bolaget har idag 41 anställda varav 34 personer i Solna samt 7 personer på lokalkontoret i Halmstad.

Ansökan 
I denna rekrytering samarbetar SF Media AB med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta konsultchef Sofie Forsman på 070-356 77 37 eller rekryteringskonsult Erika Lantz Paulsen på 076-000 18 62. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via eqonomy.se så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer