Gruppchef Privatinsamling till SOS Barnbyar

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

SOS Barnbyar söker en Gruppchef Privatinsamling och hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala!

SOS Barnbyar söker en Gruppchef Privatinsamling och hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala!

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som Gruppchef Privatinsamling hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala. Vi sitter i moderna lokaler på Södermalm i Stockholm och trivs du med att arbeta i en organisation med en engagerande kultur och ambitiösa kollegor så kan detta vara rollen för dig!

Observera att ansökningsperioden löper från december till 19 januari och att vi under jul- och nyårsledigheterna inte har möjlighet att svara på eventuella frågor om tjänsten.

 

Vad ska du göra?

SOS Barnbyars verksamhet utgår och har sin tyngd inom privatinsamling. Din roll ansvarar för att bygga vidare och utveckla hela portföljen av kanaler gällande värvning av faddrar, privatinsamling och insamling mot mindre företag. Som gruppchef leder du fyra medarbetare i deras vardag och ser till att de har verktyg att utföra sina jobb på bästa sätt. Vidare ansvarar du för att analysera och planera för fortsatt tillväxt vilket medför att framtidssäkra vårt produktutbud och relevanta kanaler. Du rapporterar till Försäljnings- och Insamlingschef och arbetar även nära verksamhetens andra gruppledare på Marknad, Program, Relation och Givarservice.

 Exempel på dina ansvarsområden är:

  • Ansvara för samtliga säljkanaler kopplade till Privat Insamling
  • Strategiskt ansvar för givarrelationer
  • CRM uppföljning och långsiktig lojalitet
  • Personalansvar för fyra medarbetare
  • Aktivt leda, coacha och delta i gruppens operativa arbete
  • Budget- och intäktsansvar

 

Vem är du?

Vi söker dig som har passion för insamling och försäljning samt är lösningsorienterad och driven som person. Erfarenhet från ideell verksamhet och/eller erfarenhet av att utveckla abonnemangstjänster är ett krav. Du behöver vara väl insatt i kvalitativt såväl som kvantitativt arbete med kundlojalitet, att utifrån statistik och analyser leda och utveckla det dagliga arbetet. Privatinsamling är vårt största affärsområde sett till omsättning och du kommer därför att involveras i flera andra avdelningars arbete. Detta innebär att det ställs krav på din samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga samtidigt som du får stora möjligheter att göra skillnad på riktigt. Du bör vilja driva SOS barnbyar framåt och bygga affärsplaner så att vi både idag och imorgon ska kunna bedriva en värdeskapande verksamhet. Vi tror även att du tidigare har haft personalansvar och är en duktig ledare som ser och verkar för teamets och organisationens bästa med våra värderingar i fokus. 

 

Vilka är vi?

SOS Barnbyar finns i 134 länder och landområden. Vi har byggt och driver barnbyar, skolor, yrkesskolor, sociala center, medicinkliniker och familjestärkande program över hela världen. Vi har också en nationell verksamhet i Göteborg som ska bidra till att skapa en trygg uppväxt för utsatta barn. Idag är vi dryga 60 medarbetare i organisationen. Våra värderingar är: laget före jaget, omtanke och handlingskraft vilket innefattar att du har ett icke-diskriminerande förhållningssätt.

 

Om du vill veta mer

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals som är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kelly Chau på kelly.chau@wise.se. Denna annons kommer att ligga ute över årsskiftet och vi går igenom urvalet under januari. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 januari 2017.

Vi hörs!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer