Gruppchef Privatinsamling till SOS Barnbyar

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

SOS Barnbyar söker en Gruppchef Privatinsamling och hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala!

SOS Barnbyar söker en Gruppchef Privatinsamling och hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala!

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som Gruppchef Privatinsamling hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala. Vi sitter i moderna lokaler på Södermalm i Stockholm och trivs du med att arbeta i en organisation med en engagerande kultur och ambitiösa kollegor så kan detta vara rollen för dig!

Observera att ansökningsperioden löper från december till 19 januari och att vi under jul- och nyårsledigheterna inte har möjlighet att svara på eventuella frågor om tjänsten.

 

Vad ska du göra?

SOS Barnbyars verksamhet utgår och har sin tyngd inom privatinsamling. Din roll ansvarar för att bygga vidare och utveckla hela portföljen av kanaler gällande värvning av faddrar, privatinsamling och insamling mot mindre företag. Som gruppchef leder du fyra medarbetare i deras vardag och ser till att de har verktyg att utföra sina jobb på bästa sätt. Vidare ansvarar du för att analysera och planera för fortsatt tillväxt vilket medför att framtidssäkra vårt produktutbud och relevanta kanaler. Du rapporterar till Försäljnings- och Insamlingschef och arbetar även nära verksamhetens andra gruppledare på Marknad, Program, Relation och Givarservice.

 Exempel på dina ansvarsområden är:

  • Ansvara för samtliga säljkanaler kopplade till Privat Insamling
  • Strategiskt ansvar för givarrelationer
  • CRM uppföljning och långsiktig lojalitet
  • Personalansvar för fyra medarbetare
  • Aktivt leda, coacha och delta i gruppens operativa arbete
  • Budget- och intäktsansvar

 

Vem är du?

Vi söker dig som har passion för insamling och försäljning samt är lösningsorienterad och driven som person. Erfarenhet från ideell verksamhet och/eller erfarenhet av att utveckla abonnemangstjänster är ett krav. Du behöver vara väl insatt i kvalitativt såväl som kvantitativt arbete med kundlojalitet, att utifrån statistik och analyser leda och utveckla det dagliga arbetet. Privatinsamling är vårt största affärsområde sett till omsättning och du kommer därför att involveras i flera andra avdelningars arbete. Detta innebär att det ställs krav på din samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga samtidigt som du får stora möjligheter att göra skillnad på riktigt. Du bör vilja driva SOS barnbyar framåt och bygga affärsplaner så att vi både idag och imorgon ska kunna bedriva en värdeskapande verksamhet. Vi tror även att du tidigare har haft personalansvar och är en duktig ledare som ser och verkar för teamets och organisationens bästa med våra värderingar i fokus. 

 

Vilka är vi?

SOS Barnbyar finns i 134 länder och landområden. Vi har byggt och driver barnbyar, skolor, yrkesskolor, sociala center, medicinkliniker och familjestärkande program över hela världen. Vi har också en nationell verksamhet i Göteborg som ska bidra till att skapa en trygg uppväxt för utsatta barn. Idag är vi dryga 60 medarbetare i organisationen. Våra värderingar är: laget före jaget, omtanke och handlingskraft vilket innefattar att du har ett icke-diskriminerande förhållningssätt.

 

Om du vill veta mer

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals som är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kelly Chau på kelly.chau@wise.se. Denna annons kommer att ligga ute över årsskiftet och vi går igenom urvalet under januari. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 januari 2017.

Vi hörs!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Executive Assistent till DHL Express

DHL Express är världens ledande leverantör av internationell expressleverans och vi söker nu dig som vill vara en del av världens mest internationella företag. De har blivit utnämnda till
”Top Employer” i fem år vilket är något som DHL Express är mycket stolta över!

Vi letar nu efter deras nya superstar i rollen som Executive Assistent.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Exekutiv Assistent åt Amnesty International

Är du en erfaren Exekutiv Assistent med hög integritet? Brinner du dessutom för mänskliga rättigheter och människors lika värde? Nu har du möjligheten att få vara med och strukturera och lägga grunden för rollen som Exekutiv Assistent åt Amnestys Generalsekreterare.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer