Gruppchef Privatinsamling till SOS Barnbyar

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

SOS Barnbyar söker en Gruppchef Privatinsamling och hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala!

SOS Barnbyar söker en Gruppchef Privatinsamling och hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala!

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som Gruppchef Privatinsamling hos oss får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala. Vi sitter i moderna lokaler på Södermalm i Stockholm och trivs du med att arbeta i en organisation med en engagerande kultur och ambitiösa kollegor så kan detta vara rollen för dig!

Observera att ansökningsperioden löper från december till 19 januari och att vi under jul- och nyårsledigheterna inte har möjlighet att svara på eventuella frågor om tjänsten.

 

Vad ska du göra?

SOS Barnbyars verksamhet utgår och har sin tyngd inom privatinsamling. Din roll ansvarar för att bygga vidare och utveckla hela portföljen av kanaler gällande värvning av faddrar, privatinsamling och insamling mot mindre företag. Som gruppchef leder du fyra medarbetare i deras vardag och ser till att de har verktyg att utföra sina jobb på bästa sätt. Vidare ansvarar du för att analysera och planera för fortsatt tillväxt vilket medför att framtidssäkra vårt produktutbud och relevanta kanaler. Du rapporterar till Försäljnings- och Insamlingschef och arbetar även nära verksamhetens andra gruppledare på Marknad, Program, Relation och Givarservice.

 Exempel på dina ansvarsområden är:

  • Ansvara för samtliga säljkanaler kopplade till Privat Insamling
  • Strategiskt ansvar för givarrelationer
  • CRM uppföljning och långsiktig lojalitet
  • Personalansvar för fyra medarbetare
  • Aktivt leda, coacha och delta i gruppens operativa arbete
  • Budget- och intäktsansvar

 

Vem är du?

Vi söker dig som har passion för insamling och försäljning samt är lösningsorienterad och driven som person. Erfarenhet från ideell verksamhet och/eller erfarenhet av att utveckla abonnemangstjänster är ett krav. Du behöver vara väl insatt i kvalitativt såväl som kvantitativt arbete med kundlojalitet, att utifrån statistik och analyser leda och utveckla det dagliga arbetet. Privatinsamling är vårt största affärsområde sett till omsättning och du kommer därför att involveras i flera andra avdelningars arbete. Detta innebär att det ställs krav på din samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga samtidigt som du får stora möjligheter att göra skillnad på riktigt. Du bör vilja driva SOS barnbyar framåt och bygga affärsplaner så att vi både idag och imorgon ska kunna bedriva en värdeskapande verksamhet. Vi tror även att du tidigare har haft personalansvar och är en duktig ledare som ser och verkar för teamets och organisationens bästa med våra värderingar i fokus. 

 

Vilka är vi?

SOS Barnbyar finns i 134 länder och landområden. Vi har byggt och driver barnbyar, skolor, yrkesskolor, sociala center, medicinkliniker och familjestärkande program över hela världen. Vi har också en nationell verksamhet i Göteborg som ska bidra till att skapa en trygg uppväxt för utsatta barn. Idag är vi dryga 60 medarbetare i organisationen. Våra värderingar är: laget före jaget, omtanke och handlingskraft vilket innefattar att du har ett icke-diskriminerande förhållningssätt.

 

Om du vill veta mer

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals som är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kelly Chau på kelly.chau@wise.se. Denna annons kommer att ligga ute över årsskiftet och vi går igenom urvalet under januari. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 januari 2017.

Vi hörs!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Video Content Producer till Wise Professionals

Som Video Content Producer hos Wise Professionals kommer du redan första dagen svepas med i en företagskultur där allt är möjligt. Där film är en självklar del i vardagen och där dina idéer blir verklighet. Vi är redan nyfikna på vem du är som filmskapare och vill att du ska ha den roligaste tiden i din karriär hos oss. Är du redo att kavla upp ärmarna och ta fram film som får oss att både tappa andan och hakan?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en analytisk kundrådgivare till 2Secure

Du erbjuds en dynamisk roll på ett branschledande företag där du tillsammans med ditt team bidrar till ett tryggare samhälle. Trivs du i kundmötet, är duktig på analys, är konsultativ och rådgivande, då kan det här vara rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Scandinavian HR Manager till CERTEGO

CERTEGO har anor från industriell låsverksamhet som startades redan för 150 år sedan. Vi tillhör koncernen ASSA ABLOY och vägen fram till dagens högteknologiska företag har kantats av ett stort antal bolagsfusioner och förvärv över hela Norden.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Landets bästa rekryteringschef till ICA

Nu går startskottet för uppbyggnaden av inget mindre än landets bästa rekryteringsteam! Du som rekryteringschef kommer forma och leda funktionen med några av Sveriges bästa rekryterare i en roll där du förväntas göra enorm skillnad.
“Det här kan på allvar vara det roligaste jobb du kan ha ” Så säger Åsa Daxberg som blir din närmaste chef i denna roll. Och vi, Maria och Johanna från Wise som ansvarar för denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Senior rekryterare till ICA – också landets bästa

Som tidigare utannonserats bygger ICA landets bästa rekryteringsteam! Du som senior rekryterare kommer tillsammans med landets bästa rekryteringschef vara med från början och bygga ett team som förväntas göra stor skillnad.
“Det här är också det roligaste jobb du kan ha ” säger Åsa Daxberg som blir din chefs närmaste chef. Och vi, Maria och Johanna från Wise, som ansvarar för även denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med…. Den här gången också!

Stockholm

Läs mer