HR-generalist till Bonava

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en fena på administration? Har du en förmåga att förenkla och effektivisera? Skulle du dessutom vilja tillhöra en […]

Är du en fena på administration? Har du en förmåga att förenkla och effektivisera? Skulle du dessutom vilja tillhöra en av de ledande bostadsutvecklarna i norra Europa? 

Är du en fena på administration? Har du en förmåga att förenkla och effektivisera? Skulle du dessutom vilja tillhöra en av de ledande bostadsutvecklarna i norra Europa? Då kan det vara dig vi söker till rollen som HR-generalist!

Arbetsuppgifter
Som HR-generalist tillhör du HR Operations som är en Shared service på global nivå. Målet i organisationen är att alla inom HR Operations ska ha möjlighet att hjälpa och stötta varandra inom administrativ HR mellan länderna.

Tjänsten som HR-generalist är bred och du ges möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom HR-området. Du kommer bland annat arbeta med;

• Supportering av medarbetare och chefer inom HR och lön

• Vara ansvarig för att sammanställa underlag för löneutbetalningar för medarbetare i de nordiska länderna samt godkänna lönerna innan de betalas ut

• Vara delaktig i, samt driva olika typer av HR-projekt

• Arbeta med Compensation och benefits-frågor

• Vara en global superuser av vårt HR-system

 

I tjänsten kommer du även att ges möjlighet att arbeta med;

• Vår Academy som hanterar globala, legala och obligatoriska utbildningar för personalen

• Rapportering av HR-statistik

• Ha löpande kontakt med tredjeparter; så som löneleverantörer, pensionsmäklare och övriga förmånsleverantörer

 

Din profil
Vi söker dig som är en riktigt vass administratör med förmågan att se helheten utan att tappa fokus på detaljerna. Du har ett sinne för ordning och struktur och är duktig på att se hur processer och rutiner kan bli än mer effektiva.

Du är en person med hög grad av servicekänsla som trivs i en roll där du driver ditt eget arbete framåt. Du är självständig och har förmågan att prioritera mellan olika arbetsuppgifter som löper samtidigt.

För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du uppskattar en affärsnära roll där du har stark anknytning till organisationen. Du trivs i en teamorienterad miljö och har förståelse för att framgången ligger i teamet tack vare allas individuella prestation. 

Vidare är du en noggrann person som är strukturerad i det du levererar. Att du dessutom är nyfiken på att lära dig mer tror vi gör att du kommer växa in i organisationen på ett mycket bra sätt!

Vi söker dig som har 1- 3 års arbetslivserfarenhet från liknande roll där du arbetat med administrativa processer och är van vid att arbeta i system. Det är meriterande om du varit med vid systemförändringar och arbetat mot leverantörer tidigare. Vi ser att du har goda kunskaper i engelska, tal som skrift. Det är meriterande om du gör dig förstålig på finska.

Vårt erbjudande
Vi tror på att vi når vårt mål med att få marknadens mest nöjda kunder genom att ha motiverade och engagerad medarbetare. Hos oss erbjuds du en plats i en organisation som brinner för att skapa bättre hem och liv för våra kunder. Du får möjlighet att vara med och bidra till vår vinnande kultur som utöver kundfokus präglas av passion och vilja att leverera ”det lilla extra”. Hos våra medarbetare är arbetsglädjen hög och det är du själv som påverkar din utveckling!

Vi skapar hem och områden där människor lever sina liv. Bonava är en av de ledande bostadsutvecklarna i norra Europa. Bonava har sitt ursprung i NCC och har skapat hem och områden sedan 1930-talet. Idag har Bonava 1600 anställda med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Tyskland, Sankt Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 13 miljarder kronor.

Besök oss gärna på www.bonava.com/en

Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Bonava med Wise Professionals. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Andreas Larsson på tfn 0760-00 18 79.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev.  Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med din ansökan, sista ansökningsdag 2017-01-27

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer