Svenska Kyrkan i Uppsala söker en Lönespecialist

Tillsatt

Uppsala Konsultuppdrag

Svenska Kyrkan rekryterar nu en serviceinriktad Lönespecialist med ett intresse för system

Svenska Kyrkan rekryterar nu en serviceinriktad Lönespecialist med ett intresse för system

Till Svenska Kyrkan i Uppsala söker vi nu en lönespecialist. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du blir anställd direkt hos kunden. Tillträde sker enligt överenskommelse.

 

Om Svenska Kyrkan

Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.

Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.

 

Ditt uppdrag

Personalavdelningen består av 13 personer med kompetens inom lön, HR och ekonomi. Du kommer att tillhöra avdelningens personaladministrativa grupp som består av sex personer, vara 3 arbetar som lönespecialister i en liknande roll. Tillsammans hanterar ni löner för Kyrkokansliets anställda i Sverige och internationellt, samt ersättningar till ca 1000 förtroendevalda och uppdragstagare. Även försäkringar, pensioner, systemförvaltning, visumfrågor, skatter och sociala avgifter i utlandet samt bokföring hanteras inom den personaladministrativa gruppen och utvecklingsmöjligheterna för dig är stora. Ett stort fokus inom den personaladministrativa gruppen är nu att utveckla rutiner och arbetssätt för att säkerställa processer som är effektiva och bidrar till hög kvalitet. Exempel på arbetsuppgifter som ingår:

  • Arbeta med alla delar i löneberedningen
  • Tolkning och tillämpning av lagar och kollektivavtal
  • Service och support till verksamheten – både kansli- och utlandsplacerad personal, i frågor som rör lön, pension och försäkringar
  • Övrigt förekommande personaladministrativa uppgifter såsom upprättande av intyg, avstämningar och arkivering
  • Aktiv deltagande i utvecklande av nya rutiner och processer

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har en löneutbildning eller motsvarande kunskaper. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete där du har arbetat med hela löneprocessen. Du är van vid att tolka och tillämpa lagar och avtal samt har tidigare arbetat med pensioner och försäkringar. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, ett stort intresse för system och kan uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Det är mycket meriterande om du har arbetat i Agda och har grundläggande kunskaper inom bokföring.

Som person är du är positiv, flexibel och serviceinriktad. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för givna deadlines – även under tidspress. Du trivs bra med att ha eget ansvar och kan arbeta självständigt, samtidigt som du samarbetar väl med dina kollegor. Vidare tror vi att du är utvecklingsbenägen och ser positivt på förändringar.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Julia Goossens (070 433 57 35 julia.goossens@wise.se) och Emilie Runnegård (emilie.runnegard@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer