Svenska Kyrkan i Uppsala söker en Lönespecialist

Tillsatt

Uppsala Konsultuppdrag

Svenska Kyrkan rekryterar nu en serviceinriktad Lönespecialist med ett intresse för system

Svenska Kyrkan rekryterar nu en serviceinriktad Lönespecialist med ett intresse för system

Till Svenska Kyrkan i Uppsala söker vi nu en lönespecialist. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du blir anställd direkt hos kunden. Tillträde sker enligt överenskommelse.

 

Om Svenska Kyrkan

Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.

Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.

 

Ditt uppdrag

Personalavdelningen består av 13 personer med kompetens inom lön, HR och ekonomi. Du kommer att tillhöra avdelningens personaladministrativa grupp som består av sex personer, vara 3 arbetar som lönespecialister i en liknande roll. Tillsammans hanterar ni löner för Kyrkokansliets anställda i Sverige och internationellt, samt ersättningar till ca 1000 förtroendevalda och uppdragstagare. Även försäkringar, pensioner, systemförvaltning, visumfrågor, skatter och sociala avgifter i utlandet samt bokföring hanteras inom den personaladministrativa gruppen och utvecklingsmöjligheterna för dig är stora. Ett stort fokus inom den personaladministrativa gruppen är nu att utveckla rutiner och arbetssätt för att säkerställa processer som är effektiva och bidrar till hög kvalitet. Exempel på arbetsuppgifter som ingår:

  • Arbeta med alla delar i löneberedningen
  • Tolkning och tillämpning av lagar och kollektivavtal
  • Service och support till verksamheten – både kansli- och utlandsplacerad personal, i frågor som rör lön, pension och försäkringar
  • Övrigt förekommande personaladministrativa uppgifter såsom upprättande av intyg, avstämningar och arkivering
  • Aktiv deltagande i utvecklande av nya rutiner och processer

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har en löneutbildning eller motsvarande kunskaper. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete där du har arbetat med hela löneprocessen. Du är van vid att tolka och tillämpa lagar och avtal samt har tidigare arbetat med pensioner och försäkringar. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, ett stort intresse för system och kan uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Det är mycket meriterande om du har arbetat i Agda och har grundläggande kunskaper inom bokföring.

Som person är du är positiv, flexibel och serviceinriktad. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för givna deadlines – även under tidspress. Du trivs bra med att ha eget ansvar och kan arbeta självständigt, samtidigt som du samarbetar väl med dina kollegor. Vidare tror vi att du är utvecklingsbenägen och ser positivt på förändringar.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Julia Goossens (070 433 57 35 julia.goossens@wise.se) och Emilie Runnegård (emilie.runnegard@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Executive Assistent till DHL Express

DHL Express är världens ledande leverantör av internationell expressleverans och vi söker nu dig som vill vara en del av världens mest internationella företag. De har blivit utnämnda till
”Top Employer” i fem år vilket är något som DHL Express är mycket stolta över!

Vi letar nu efter deras nya superstar i rollen som Executive Assistent.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer