Affärsfokuserad HR-chef till Movestic

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

På Movestic satsar vi på kunniga och drivande medarbetare som trivs i en växande och snabbfotad organisation. Vi letar nu […]

På Movestic satsar vi på kunniga och drivande medarbetare som trivs i en växande och snabbfotad organisation. Vi letar nu efter en pragmatisk och mångfacetterad HR-chef.

På Movestic satsar vi på kunniga och drivande medarbetare som trivs i en växande och snabbfotad organisation. Vi letar nu efter en pragmatisk och mångfacetterad HR-chef. Movestics målsättning är att vara experten som inspirerar till smarta val – vill du följa med på vår resa?

I rollen som HR-chef arbetar du brett med bolagets samtliga HR-processer. Det kan vara alltifrån att stötta våra 25 chefer i deras dagliga arbete, till att driva den årliga lönerevisionen eller att förankra HR-arbetet i vår varumärkes och affärsplan. Du kommer även att ha personalansvar för fyra personer.

Det här är en roll för en pragmatisk och mångfacetterad HR-chef som ser fördelen och utmaningen i att arbeta med kvalificerade HR-processer men även att ansvara för nästa kick off.

Vi tror att du har en akademisk examen och en gedigen erfarenhet av brett affärsnära HR-arbete. För att lyckas i rollen har du ett stort intresse för människor och gillar att växla mellan operativt och strategiskt arbete.

Vi tror att du har minst fem års erfarenhet inom HR och är van att ha personalansvar.

Exempel på dina arbetsuppgifter

  • Ansvara för att utveckla och driva ett affärsnära HR-arbete i bolaget genom att utveckla, implementera och följa upp gemensamma rutiner och processer
  • Driva arbetsmiljöarbetet
  • Ansvara för våra rekryteringsprocesser
  • Ansvara för kontoret
  • Driva och utveckla vårt friskvårdsarbete

Som person är du driven, självgående och prestigelös med hög förmåga att skapa goda relationer och förtroende. Du är en lösningsfokuserad, pålitlig och engagerad ledare med förmåga att få människor med dig. Vidare utrycker du dig mycket bra och flytande både på svenska och engelska.

Vår arbetsplats

Movestic har sedan 2000 varit en utmanare bland svenska livförsäkringsbolag. Våra medarbetare har sedan dess fått se bolaget växa upp, mogna och bli den stabila arbetsgivare vi är idag. Vi ställer höga krav på våra medarbetare,men ger i gengäld möjlighet att utvecklas och sporras inom bolaget. Vi vill ha kunniga, drivande och tillgängliga kolleger som tycker om att jobba i en miljö som ofta är i förändring.Det är alltid korta beslutsvägar hos oss, vår styrka ligger i att vara på tå och lyssna utåt för att snabbt kunna agera på marknadens svängningar.

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jakob Törnell på 073-521 6558. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, men senast 26 februari 2017.Intervjuer sker löpande.Varmt välkommen med din ansökan!

MOVESTIC LIV & PENSION

startade år 2000 och erbjuder ett fullt sortiment av sparprodukter och försäkringar för trygghet.Idag är vi ett av branschens finansiellt starkaste bolag och har stabila ägare i ryggen. Vårt mål är att erbjuda marknadens bästa fonder och förvaltningstjänster till våra sparare. Våra kunder har därför, år efter år, fått en avkastning på sittsparkapital som legat i topp i branschen. Med våra trygghetsförsäkringar erbjuder vi också ett skydd om det som inte får hända ändå skulle inträffa. Vi är övertygade om att professionell rådgivning är nödvändigt för att den enskilda individen ska få ett sparande och ett försäkringsskydd som är anpassat till dennes unika situation. Därför erbjuder vi våra produkter enbart via registrerade och kvalificerade försäkringsförmedlare.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer