Prestigelös Business Analyst sökes till Nobina

Tillsatt

Solna Rekrytering

Är du en analytisk och affärsdriven person som vill arbeta på ett marknadsledande bolag inom sin bransch? Sök då jobbet som Business Analyst hos Nobina!

 

Nobina är ett bolag i kraftig utveckling och är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Nobina ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nu söker de en Business Analyst där tyngdpunkten i rollen är att analysera befintliga affärer samt stötta i affärsbeslut och förbereda inför kommande anbud. Rollen är placerad på Nobinas huvudkontor i Solna.

Om rollen

I rollen som Business Analyst kommer du arbeta för att stötta Key Account Manager i arbetet att utveckla B2B-affären i såväl befintliga som framtida kontrakt. Du arbetar för att skapa ökad lönsamhet och tillväxt i Nobinas befintliga kontrakt, såväl som att bidra i framtagandet av konkurrenskraftiga anbud. I rollen ingår förberedande arbete inför kommande anbud samt ansvar för viss marknadsbevakning och rapportering. 

Vem är du?

Du har arbetat minst 2 år inom B2B och har erfarenhet av komplexa affärer med större upphandlingar. Möjligen arbetar du idag som Business Controller eller Contract Controller och vill vidare till en mer analytisk och affärsdriven roll. För att lyckas i rollen som Business Analyst hos Nobina bör du vara kund- och affärsorienterad, ha mycket god analytisk förmåga och god vana att hantera komplexa beräkningar i Excel. Du är högskoleutbildad ekonom eller har praktisk erfarenhet som gett motsvarande kompetens. Som person är du prestigelös, engagerad, kommunikativ och har lätt för att bygga relationer både internt och externt.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Nobina med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Schramm på 070-775 95 40. Vi ser fram emot att få din ansökan via eqonomy.se så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!

Om Nobina

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Koncernen omsätter närmare 9 miljarder SEK och har cirka 9 000 medarbetare med verksamhet i fyra länder och huvudkontor i Solna, Stockholm. Deras kompetens inom prospektering av anbudsmöjligheter, anbudsarbete och aktiv förvaltning av offentliga trafikkontrakt i kombination med långsiktig kvalitet i leverans gör dem till branschledare i termer av lön­samhet, utveckling samt initiativ för en sundare bransch. Nobinas framgångar bidrar till ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Sedan juni 2015 är Nobina AB noterat på NASDAQ OMX.

Mer information återfinns på www.nobina.com

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer