HR Business Partner till Tele2

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Det här är jobbet…
Inom HR arbetar vi med att stärka våra ledare i det dagliga ledarskapet för att möjliggöra utvecklingen och framgången hos våra medarbetare och Tele2. Detta gör vi genom att leva våra värderingar the Tele2 Way. På HR-avdelningen på Tele2 arbetar idag 22 personer och vi ansvarar för det affärsmässiga och operativa stödet till våra chefer avseende coaching, lönefrågor, kompetensutveckling och fackliga förhandlingar för mer än 2000 medarbetare.

Som HR Business Partner är du med och utvecklar Tele2:s affär tillsammans med enhetschef. Du säkerställer högt medarbetarengagemang och goda ledare. Du har ett övergripande uppdrag att vara chefsstöd och bollplank i alla olika typer av personalfrågor för att utveckla verksamheten. Du kommer utveckla, etablera, implementera och följa övergripande HR-processer, aktiviteter och tjänster enligt behov identifierade tillsammans med affärsenheterna. Ett gemensamt övergripande ansvar bland alla HRBP att driva strategiska frågor inom talanghantering, bemanningsplanering med extra fokus på mångfald.

Övriga förekommande arbetsuppgifter:

  • Organisationsutveckling för egen enhet
  •  PM-processen i form av mål och målstyrning för egen enhet
  •  För egen enhet identifiera behov och actions utifrån resultat av My Voice kopplat både till medarbetarengagemang och ledarskapsindex

Det här är vad du har…
Vi tror att du har en personalvetarexamen eller liknande samt har bred erfarenhet från HR-området. Du har minst fem år som HR Business Partner och är van att stötta chefer och organisationer i olika HR processer. Det är viktigt att du har en gedigen erfarenhet av förändringsledning från större organisation.

Vi söker dig som är bra på att utveckla och bibehålla relationer på alla nivåer inom företaget. För att lyckas i rollen är du självsäker, dynamisk och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du trivs i arbete med andra människor och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du ansvarstagande, driven och har förmågan att arbeta i ett högt tempo. Utöver detta ser vi att du har en analytisk förmåga, är beredd att ifrågasätta problem samt att du är en naturlig problemlösare.

Det här är vad Tele2 kan ge dig…
… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

… Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.

Om företaget
Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar, det ställer höga krav på oss. Vår nyckel till framgång och att möta de höga kraven är hur vi jobbar och vilka vi är. 

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Esborn på maria.esborn@wise.se eller 073-521 65 98.  Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Tjänsten är placerad i Kista.

https://youtu.be/AyeRK1iJxMo

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer