Tekniknördig ekonom som brinner för utveckling sökes till ExOpen

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en engagerad person med både teknisk och ekonomisk bakgrund som har förmågan att både förvalta, utveckla och blicka framåt? Trivs du i en innovativ miljö på ett bolag med höga ambitioner? Då är detta något för dig!

ExOpen  erbjuder en produktportfölj som täcker allt från det lilla företagets rapportbehov till den stora koncernens krav på processer och beslutsstöd. Genom ExOpens lösningar kan företag i realtid ta fram relevant kunskap från sina affärskritiska system. I denna roll rapporterar du direkt till IT-chefen på ExOpen och är bron mellan utvecklingsteamet och affären. ExOpen sitter i inbjudande och ljusa lokaler på Kungsholmen i Stockholm.

Om rollen

Som produktägare på ExOpen har du en nyckelroll i företagets fortsatta expansion. I din roll har du ett stort ansvar och många kontaktytor, däribland kunder, partners, utvecklare, UX-specialister, säljare och konsulter. Du är bryggan mellan utvecklingsteamet och affären, och som produktägare äger du hela processen från utvecklingsstadiet av produkten till dess produkten är ute hos kund. I din roll som produktägare arbetar du såväl med förvaltning som utveckling av den befintliga produkten men behöver samtidigt vara en visionär som har förmågan att länka samman produktutveckling mot marknadens behov och se vad som är affärsdrivande. 

Vem är du?

Kanske har du tidigare erfarenhet som produktägare eller är en driven controller med teknisk bakgrund. Då ExOpens kunder är ekonomer, utgår vi från att du är ekonom i grunden och kan förstå kundens vardag. Du har god förståelse för, samt vana att se helheten, både för det tekniska och affären. Det är meriterande med erfarenhet från arbetsledande- eller projektledande roll, då det är viktigt att du kan få med dig både team och ledning. Det är starkt meriterande med bakgrund från FinTech.

Som person är du en driven och kreativ entreprenör som har förmågan att se helheten. Du är en engagerad och kommunikativ person som är van att driva din sak och få med dig personer.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar ExOpen med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Schramm på 070-775 95 40. Vi ser fram emot att få din ansökan via eqonomy.se så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!

Om ExOpen

ExOpen är ett företag som i över 20 år har hjälpt andra företag med budget och beslutstöd. De täcker allt från det lilla företagets rapportbehov till den stora koncernens processer och beslutstödskrav. Man har idag över 400 kunder på den svenska marknaden, omsätter ca 45 MSEK och har i dagsläget 35 anställda.

För mer information om ExOpen, gå in på www.exopen.se

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer