Lönechef till Åhlens

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en utvecklingsorienterad person som brinner för löneområdet och har god vana av att driva förändringsprocesser? Läs då mer om chansen att få bli Åhlens nya Lönechef!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Till Åhlens söker vi en Lönechef. Detta är en direktrekrytering där processen hanteras av Wise Professionals.

 

Om företaget

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 65 varuhus i Sverige. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2016 omsatte Åhléns 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder.

På Åhléns jobbar vi med människors drömmar, utmaningar och behov. Det börjar redan i skapandet av produkterna, och följer sedan med från varuhusen och hem till någons liv. Och eftersom människor ständigt är på väg mot något nytt, är vi som företag också det. Hoppas du vill följa med oss på vår resa. Läs mer om företaget på www.ahlens.se

 

Din roll

Åhlens söker nu en samarbetsorienterad och engagerad Lönechef till sitt huvudkontor på Södermalm. Tillsammans med fyra lönespecialister kommer du att ansvara för Åhlens lönehantering i Sverige, där du är ytterst ansvarig för att lönehanteringen håller den kvalitet och servicenivå som förväntas. Vidare har du det övergripande ansvaret för lönefunktionen, dess processer och system samt en konsultativ roll gällande diverse lönefrågor gentemot chefer och medarbetare. Som lönechef rapporterar du till CFO. Här får du chansen att vara med på en förändringsresa där du kommer att vara drivande i flera projekt, varför du är organiserad och strukturerad samtidigt som du är pådrivande och har en förmåga att entusiasmera andra. I din roll kommer du att arbeta aktivt med utveckling och förbättring av lönefunktionen och dess processer.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Leda arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen.

• Hantera personalfrågor inom lönegruppen, leda gruppmöten, hålla utvecklings- och lönesamtal etc.

• På ett utåtriktat sätt verka för förbättrade rutiner och processer inom löneområdet, i samarbete med övriga organisationen inom Åhléns.

• Systemägare för HRM (Löne-system)

• Upprätta rutiner och processer samt initiera och delta i förändrings- och utvecklingsprojekt gällande lönefunktionen.

• Hålla dig kontinuerligt uppdaterad gällande förändringar inom lag och avtal kopplat till ansvarsområdet.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som mångårig erfarenhet av operativt lönearbete och en god förståelse för hela löneprocessen. Du är systemintresserad och har god vana av både system och att driva förändringsprocesser. Du som söker har också tidigare erfarenhet av ledarskap och har en stark förmåga att leda och engagera din omgivning. Som ledare är du också kommunikativ, tydlig och prestigelös.

Som person tror vi att du är utvecklingsorienterad och trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö. Vidare är du prestigelös i ditt sätt och trygg i din yrkesroll. Du har lätt för att samarbeta med andra och har ett genuint intresse för löneområdet och en vilja att lyfta fram lönefunktionen likväl som att finna synergier mellan lön och övriga avdelningar.

 

Om Wise Professionals

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och Affärsområdesansvarig Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se , 076-525 90 47).

Vi går igenom ansökningarna löpande, därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer