Administratör till Hjärnfondens givarservice

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du göra skillnad och vara delaktig i utvecklingen av en central givarservice? Då har vi jobbet för dig!
Nu söker vi en administratör med samordningsansvar till Hjärnfonden som är en ideell insamlingsstiftelse.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Hjärnfonden är en liten organisation, om 16 anställda, där alla kavlar upp ärmarna och gör det som är bäst för insamlingen och forskningen. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Hjärnfonden befinner sig i en tillväxtfas, organisationen växer och därför söker vi nu dig som vill vara med på vår viktiga resa. Låter det som något för dig?

Om Hjärnfonden
Hjärnfonden är en ideell insamlingsstiftelse som utan statligt stöd arbetar för att finansiera livsviktig forskning om hjärnans kapacitet, dess sjukdomar, skador och funktionsnedsättningar men också för att öka kunskapen om den friska hjärnans utveckling och potential. Stiftelsen har framgångsrikt ökat sin insamling och utdelning de senaste åren. Läs gärna mer på www.hjarnfonden.se

Rollen
I rollen som administratör på givarservice blir du Hjärnfondens ansikte utåt och kommunicerar med givare främst via telefon och mail. Du registrerar gåvor, uppdaterar register och ser till att betalningar och autogirokörningar hanteras korrekt. Du arbetar med nyrekrytering, uppgradering, återaktivering, planering, uppföljning, analys och utveckling.

En annan viktig del i ditt arbete kommer vara att samverka med övriga delar av organisationen för att öka effektivitet och utveckling av Hjärnfondens givarservice. Du kommer även att delta på veckomöten och ha ett samordningsansvar så att rätt information gällande kommunikationsaktiviteter och annan viktig information kommer gruppen på givarservice tillhanda. Det är även du som hjälper gruppen att prioritera vid behov.
Du tillhör ett sammansvetsat team och samarbetar även med övriga medarbetare i organisationen.
Eftersom organisationen är relativt liten hjälps alla åt med diverse kontorsgöromål på ett prestigelöst sätt.

Om dig
Vi söker dig som tycker om att organisera och koordinera. En noggrann spindeln i nätet som gillar förändring och har mycket goda kunskaper i Office-paketet, god datorvana och som minst gymnasieutbildning. Du är organiserad och lyhörd och du hanterar dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt, systematiskt och flexibelt sätt även när tempot är högt. Du gillar att arbeta med människor, trivs i en serviceinriktad roll och du brinner för att hjälpa till och göra skillnad på ett prestigelöst sätt. Du har god förmåga att prioritera, arbeta lösningsorienterat och du vågar bidra med egna tankar och idéer. För att axla rollen på ett framgångsrikt sätt behöver du ha hög integritet, ett professionellt förhållningssätt och vara en god kommunikatör i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.

Vi ser positivt på om du har goda ledarskapsförmågor och tycker att det är roligt att driva arbetet framåt. Tidigare erfarenhet från liknande administrativt arbete på ett servicecenter, givarservice, statlig myndighet eller liknande är meriterande men inget krav. Befattningen är nyinrättad och det finns stora möjligheter till påverkan och utveckling av såväl roll som arbetssätt på avdelningen.

Mer om tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar Hjärnfonden med The Pace/Wise Professionals.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning.
Hjärnfonden sitter i fina lokaler på Riddargatan 17A på Östermalm.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se eller 0766- 20 29 10. Vi kommer att intervjua löpande så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

 

 

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer