Vi söker en assistent till Kilpatrick Townsend

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu söker vi en driven och engagerad assistent som vill arbeta i en internationell miljö. Kilpatrick Townsend erbjuder en dynamisk och händelserik arbetsplats där tempot stundtals är högt.
Låter det som något för dig?

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Om Kilpatrick Townsend
Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå som etablerades 1860. Vi har totalt 20 kontor, varav 17 kontor i USA och ett vardera i Shanghai, Stockholm och Tokyo. Stockholmskontoret som öppnade 2001 tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Hos oss arbetar för närvarande cirka 45 personer, varav 30 är jurister. Vår ambition är att vi ska vara en tillräckligt stor advokatbyrå för att kunna hantera de affärsjuridiska frågeställningar våra klienter möter, samtidigt som varje klient ska erbjudas ett personligt omhändertagande.

Rollen
Din huvudsakliga roll är att assistera våra jurister och delägare i deras dagliga arbete. Arbetsuppgifterna är omväxlande och varierande men innefattar bland annat dokumenthantering och formatering, arbete i dokumenthanteringssystem, registrering av nya klienter och ärenden, korrekturläsning, översättningar, företagsresearch, myndighetskontakter jämte kopiering och scanning. Som assistent kan du även komma att supportera våra funktioner inom HR, marknad och ekonomi. Tjänsten är bred och det finns utrymme för egna initiativ. Du blir en del av ett team bestående av fyra personer som alla brinner för service på en hög nivå.

Din profil
Vi söker dig som har ca två års erfarenhet från en administrativ tjänst. För att trivas i rollen bör du kunna finna dig väl tillrätta i en föränderlig miljö. Ett krav är att du är en mycket van användare av Officepaketet och har du även intresse av IT är det ett stort plus. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Som person är du serviceinriktad, engagerad, noggrann och ansvarskännande. Det är även viktigt att du är en flexibel och prestigelös person som trivs i en miljö med stundtals högt tempo. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta i såväl projektform som självständigt.

Mer om tjänsten
Tjänsten är en heltidstjänst på kontoret som är vackert beläget på Blasieholmen i centrala Stockholm.
Det råder en familjär stämning hos oss och vi strävar efter att alla ska känna arbetsglädje och trivsel.
Vi månar om våra medarbetare och i vårt anställningserbjudande ingår en förmånlig pensions- och försäkringslösning, friskvårdsbidrag, internutbildningar, en årlig konferensresa och flera gemensamma trivselaktiviteter.

I den här rekryteringen samarbetar Kilpatrick Townsend med The Pace/Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se eller 0766- 20 29 10.
Vi kommer att intervjua löpande så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer