Reskontrachef till Bilia

Tillsatt

Solna Rekrytering

Drivs du av ledarskap, förändring och utveckling? Då kanske du vill vara med på Bilias fortsatta utvecklingsresa.

Till Bilias ekonomiavdelning i Solna söker vi en Reskontrachef till att leda och utveckla arbetet inom kund- och leverantörsreskontra. Redovisningsavdelningen består av totalt 45 medarbetare, varav 15 arbetar inom reskontra. Ekonomiavdelningens vision är att vara bäst i branschen på ekonomi avseende kostnadseffektivitet och genom ständig utveckling möta kraven från branschens bästa servicebolag. Bilia erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.

Om rollen

Rollen som Reskontrachef innebär en spännande kombination av lika delar av:

  •          Personalansvar
  •          Operativt arbete
  •          Processutveckling.

Avdelningen ansvarar för kundreskontrahantering, leverantörsfakturahantering och löpande redovisning kopplat till kund- och leverantörsreskontra. Servicenivån är hög då det är mycket kontakt med såväl interna som externa kunder samt leverantörer.

Som Reskontrachef ingår du i ett redovisningsforum där målsättningen är att utveckla och driva processer och rutiner för att skapa effektiva flöden och gemensamma arbetssätt kopplat till Bilias ekonomimodell. Reskontran hanterar idag fem juridiska bolag med ett årligt flöde runt 400.000 st. leverantörsfakturor samt 420.000 st. kundfakturor.

För närvarande pågår ett projekt för att effektivisera och digitalisera Bilias fakturaflöden. I ditt arbete som Reskontrachef kommer du ha processansvar och du driver processutveckling med egna ansvarsområden. Du rapporterar till koncernens ekonomichef och ingår i en operativ ledningsgrupp.

Kompetenskrav
Du har ekonomisk utbildning från högskola eller flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och trivs med att förbättra och effektivisera hantering av kund- och leverantörsfakturor. Du har erfarenhet av personalansvar. Kunskap i systemen IFS och MediusFlow samt branscherfarenhet är meriterande, goda kunskaper i Excel är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person är du positiv och självgående. Bilia söker en lagspelare som är lyhörd för andra medarbetare och chefer samt bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är resultatorienterad och drivande kombinerat med en prestigelöshet och en stor känsla för service. För dig som vill söka tjänsten är det självklart att du delar målsättningen att bli branschens bästa servicebolag samt är beredd att satsa hela vägen och lite till.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bilia med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erika Lantz Paulsen på 076–000 18 62. Vi ser fram emot att få din ansökan via eqonomy.se så snart som möjligt, dock senast 16:e juni. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Välkommen med din ansökan!

Om Bilia
Bilia är Nordens största bilkedja med ca 100 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Belgien och Luxemburg. Här jobbar och runt 3 600 medarbetare som tillsammans dagligen strävar efter att skapa en positiv upplevelse för alla människor som besöker Bilia. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs. Och reservdelsförsäljning. I Sverige har vi sammanlagt 73 anläggningar och finns i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har nio nybilsmärken: Volvo,, BMW, Lexus, Ford, Renault, Hyundai, Mini, Dacia och Toyota. Vår affärsidé är att erbjuda service, bilförsäljning och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. År 2015 omsatte Biliakoncernen ca 20,5 miljarder.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer