Redovisningsspecialist sökes till Bonnier Solutions i Stockholm

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en erfaren ekonom med ett öga för att utveckla och implementera processer? Då kan Bonnier Solutions vara din nästa arbetsplats!

Bonnier Solutions erbjuder nordiska Bonnierföretag kostnadseffektiva och högkvalitativa tjänster inom ekonomi-, löneadministration och HR. Bonnier Solutions målsättning är att skapa nordens ledande och mest attraktiva Shared Service Center för såväl kunder som medarbetare.

Bonnier Solutions erbjuder en spännande och utvecklande miljö där man har många kontaktytor och en transparent företagskultur. Bolaget genomgick en förändring år 2016 där den löpande redovisningen outsourcades och sköts numera från ett offshore team i Indien. Bonnier Solutions söker nu en Specialist till deras kontor på Kungsholmen i Stockholm. Du kommer ingå i ett team om 10 personer, i den här rollen rapporterar du till redovisningschefen.

Om rollen:

Bonnier Solutions är under ständig utveckling och söker nu dig som vill vara med på resan tillsammans med dem. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av följande:

  • Du kommer vara kundansvarig för ett antal bolag inom koncernen med månatliga möten och förberedelser.
  • Du arbetar med att utveckla och harmoniserar våra gemensamma processer.
  • Du bör ha goda kunskaper om K3.
  • Assisterar redovisningschefen i revisionsprocessen samt granskning av processer i Indien.
  • Assistera offshore teamet i Indien och medarbetare med det löpande arbetet och boksluten.
  • Du håller dig uppdaterad om förändringar inom skatt- och redovisningsområdet och ser till att dessa förändringar implementeras i organisationen

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom ekonomi och tidigare erfarenhet från en liknande roll. Du är van vid att ha flera kontaktytor, även internationellt, och pratar och skriver svenska och engelska obehindrat. Ditt arbetssätt är proaktivt och du har lätt för att se till helheten. Du har ett öga för utveckling och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Meriterande är en bakgrund inom revision och kunskaper inom IFRS.

Som person har du lätt för att bygga relationer, du arbetar bra i grupp och drivs av utveckling.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bonnier Solution med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erika Lantz Paulsen på 076-000 18 62 alt erika.lantz.paulsen@eqonomy.se Vi ser fram emot att få din ansökan via www.eqonomy.se så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer