Biträdande kvalitetssamordnare till Systembolaget

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Systembolaget behöver nu förstärka sitt team på Inköpssupport med en kommunikativ och nyfiken medarbetare. Har du jobbat med databashantering och ser hög service som en självklarhet?
Då är det här jobbet för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Lunchförmåner

Vad ska du göra?
Ditt arbete kommer huvudsakligen att utföras i vårt affärssystem men innebär också mycket mail- och telefonkontakt med våra dryckesleverantörer och butiker.

Arbetet innebär i korthet:

  • Ta fram rapporter och utveckla verktyg för kvalitetssäkring av artikeldata

  • Artikelregistrering och uppdatering/kvalitetssäkring av artikelinformation i affärssystemet

  • Support till våra dryckesleverantörer

  • Medverka vid projektarbeten

Vem är du?
Vi söker dig som arbetat med databashantering under ett par år och som ser god service som en självklarhet. Du har en stark administrativ ådra, är duktig på att samarbeta och du värdesätter goda relationer. Du är pålitlig, stresstålig och du anpassar din kommunikation till mottagaren. Du är även pedagogisk, noggrann, strukturerad och har förmågan att självständigt slutföra uppgifter inom utsatta tidsramar.  

Du har:

  • Goda kunskaper i Officepaketet generellt, och särskilt goda kunskaper i Excel.

  • Goda kunskaper inom IT samt en grundläggande teknisk förståelse för användningen och uppbyggnaden av relationsdatabaser.

  • Det är av yttersta vikt att du har kunskap och praktisk erfarenhet i informationsinhämtning ur relationsdatabaser med hjälp av SQL.
    Har du kunskap i Oracle-SQL är det meriterande.

  • Du är flytande i engelska både i tal och skrift

Vilka är vi?
Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 30 procent högre, beräknar forskarna.

Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull.

Avdelningen Sortiment & Inköp arbetar för att våra kunder ska få ett sortimentserbjudande i världsklass. Vi består av fem enheter som tillsammans ansvarar för ett kundanpassat, hållbart och inspirerande sortiment – njutning utan att någon tar skada. Men vi vill även vara en betydande spelare bakåt i leverantörskedjan. En inspiratör som påverkar utvecklingen i vår bransch mot hög kvalitet och schyssta förhållanden för såväl människor som miljö. Med vår expertkompetens bidrar vi till det mervärde som Systembolaget levererar.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen på huvudkontoret som finns vid Kungsträdgården.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Vi kommer att börja gå igenom urvalet i mitten på januari 2018 men skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer