Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Biträdande kvalitetssamordnare till Systembolaget

Systembolaget behöver nu förstärka sitt team på Inköpssupport med en kommunikativ och nyfiken medarbetare. Har du jobbat med databashantering och ser hög service som en självklarhet? Då är det här jobbet för dig!

Vad ska du göra?
Ditt arbete kommer huvudsakligen att utföras i vårt affärssystem men innebär också mycket mail- och telefonkontakt med våra dryckesleverantörer och butiker.

Arbetet innebär i korthet:

  • Ta fram rapporter och utveckla verktyg för kvalitetssäkring av artikeldata

  • Artikelregistrering och uppdatering/kvalitetssäkring av artikelinformation i affärssystemet

  • Support till våra dryckesleverantörer

  • Medverka vid projektarbeten

Vem är du?
Vi söker dig som arbetat med databashantering under ett par år och som ser god service som en självklarhet. Du har en stark administrativ ådra, är duktig på att samarbeta och du värdesätter goda relationer. Du är pålitlig, stresstålig och du anpassar din kommunikation till mottagaren. Du är även pedagogisk, noggrann, strukturerad och har förmågan att självständigt slutföra uppgifter inom utsatta tidsramar.  

Du har:

  • Goda kunskaper i Officepaketet generellt, och särskilt goda kunskaper i Excel.

  • Goda kunskaper inom IT samt en grundläggande teknisk förståelse för användningen och uppbyggnaden av relationsdatabaser.

  • Det är av yttersta vikt att du har kunskap och praktisk erfarenhet i informationsinhämtning ur relationsdatabaser med hjälp av SQL.
    Har du kunskap i Oracle-SQL är det meriterande.

  • Du är flytande i engelska både i tal och skrift

Vilka är vi?
Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 30 procent högre, beräknar forskarna.

Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull.

Avdelningen Sortiment & Inköp arbetar för att våra kunder ska få ett sortimentserbjudande i världsklass. Vi består av fem enheter som tillsammans ansvarar för ett kundanpassat, hållbart och inspirerande sortiment – njutning utan att någon tar skada. Men vi vill även vara en betydande spelare bakåt i leverantörskedjan. En inspiratör som påverkar utvecklingen i vår bransch mot hög kvalitet och schyssta förhållanden för såväl människor som miljö. Med vår expertkompetens bidrar vi till det mervärde som Systembolaget levererar.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen på huvudkontoret som finns vid Kungsträdgården.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Vi kommer att börja gå igenom urvalet i mitten på januari 2018 men skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Föräldralön, Karriärmöjligheter, Lunchförmåner