Kronans Apotek söker en Löneadministratör

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du tillhöra en trevlig löneavdelning på 4 personer som sitter i fina lokaler vid Lindhagensplan? Se hit!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Kronans Apotek söker vi en löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start omgående. Uppdraget sträcker sig fram till slutet av augusti med möjlighet till förlängning därefter.

Ditt uppdrag

Vi söker nu en löneadministratör till Kronans Apotek som sitter i fina lokaler vid Lindhagensplan. Du kommer att tillhöra en lönegrupp som består av fyra personer. Tillsammans med dina kollegor kommer du att hantera cirka 2200 löner i Agda.

I rollen som löneadministratör ingår bl a följande arbetsuppgifter:

  • Bereda löner, från ax till limpa
  • Skapa utbetalningslistor
  • Besvara frågor kring lön, både från chefer och medarbetare
  • Sammanställa statistik till myndigheter
  • Ha kontakt med Collectum och Försäkringskassan
  • Uppdatera personalregister
  • Avstämningar av lönerelaterade konton
  • Semesterårsskifte samt kontrolluppgifter

 

Om Kronans Apotek

En bättre hälsa för dig! Kronans Apotek är en modern apotekskedja som verkar för kunden i tiden. Apoteken kännetecknas av ett positivt kundbemötande och ett attraktivt sortiment. De har mer än 300 apotek i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr och cirka 2200 anställda. Nu är de intresserade av dig! För att lyckas behöver de medarbetare som vill vara med och påverka framtidens apoteksmarknad och som vill växa och utvecklas tillsammans med dem.

Din bakgrund

Du som söker bör därför starkt identifiera dig med personliga egenskaper så som flexibel och nytänkande, samt att du bör ha en väldigt positiv inställning till förändring. Du har goda lönekunskaper samt att du tycker om att arbeta i en utmanande miljö och en växande verksamhet.

Du gillar att arbeta i team och är prestigelös. Vi ser även att du har några års erfarenhet från löneadministration och du är van vid att arbeta med hela lönekedjan. Det är meriterande om du har erfarenhet från Agda PS samt Medvind. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.


Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (070 433 57 35, julia.goossens@wise.se) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer