Commercial Support Manager till Envirotainer

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och göra skillnad? För det gör vi. Varje dag transporteras livsviktiga mediciner runt om i världen med hjälp av våra produkter och samarbetspartners. Vi växer och kommer att fortsätta att göra det. Är du en person som är serviceinriktad, resultatorienterad och har en god affärsförståelse?
Vill du vara med på vår resa? Då kan det här vara rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Vad innebär rollen?
Som Commercial Support Manager ansvarar du för ett företagssegment/region och du ingår i teamet för Sales & Marketing.

I rollen ingår det att utmana, stödja och inspirera säljorganisationen och du arbetar aktivt för att minska administrativ belastning för den kommersiella organisationen. Du arbetar proaktivt för att utveckla och effektivisera arbetsprocesser.

Arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är:

  • Ta fram data och analys för att möjliggöra beslutsfattande

  • Skapa presentationer för kundmöten och ta fram agendor samt se till att informationen kommuniceras med berörda parter

  • Driva eller bistå i projekt- och processer utefter de behov som identifieras av Global Partner Management eller Global Key Account Management

  • Följa upp försäljningsmål och KPI:er

  • Arbeta med att förbättra datakvaliteten i CRM-systemet (SalesForce)

  • Samarbeta med Marketing & Communication för kampanjplanering, kommunikation, support, utbildningsmaterial och värdepropositioner

  • Paketera relevant information som skall presenteras för Envirotainers kunder

  • Delta och stötta i externa events samt stötta organisationen med löpande administrativa uppgifter

Vem är du?
För att vara framgångsrik som CSM måste du vara serviceinriktad, resultatorienterad och ha en god affärsförståelse.

Du har en stark analytisk förmåga, en god förståelse för processer och du är en tydlig kommunikatör som har förmågan att prioritera. Du är strukturerad, nyfiken, initiativtagande och du kan arbeta självständigt men du har också en social förmåga och samarbetar gärna med andra funktioner. Du är van att arbeta mot deadlines med bibehållen kvalitet samtidigt som du är flexibel och strategisk.

Vi ser att du har akademisk examen och vi tror att du har arbetat 1-3 år i en supporterande befattning. . Kanske har du erfarenhet från logistik eller läkemedelsindustrin.  Eftersom vi är en global aktör så är vårt koncernspråk engelska. Vi ser självklart att du pratar och skriver flytande engelska och gärna även svenska. Du hanterar även hela Officepaketet främst Excel och Powerpoint. Det är även meriterande om du har kunskap i Power BI eller SalesForce.

Vilka är Envirotainer?
Envirotainer är världsledande inom aktiva temperaturkontrollerade flygtransporter av läkemedel. Vi utvecklar och producerar aktiva containrar som våra kunder leasar för att transportera läkemedel över hela världen. Vi har mer än 30 års erfarenhet och har under åren skeppat miljontals doser medicin till patienter över hela världen. Vi har global närvaro och idag är vi cirka 300 anställda, vi har över 5500 containrar i vår flotta och ca 50 stationer på strategiska platser för att serva och distribuera containrar till våra kunder.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen i Upplands Väsby.

I den här rekryteringen samarbetar Envirotainer med The Pace och Wise Professionals.
Observera att vi vill ha dina ansökningshandlingar på engelska.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer