Lön- och HR administratör till Gradén Mattsson Försäkringsförmedling

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Här är rollen för dig som vill jobba med lön- och HR administration i ett nytänkande sälj- och servicebolag i Fridhelmsplans mysigaste kontorslokaler

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Graden Mattsson Försäkringsförmedling som sitter i mysiga kontorslokaler vid Fridhemsplan söker vi nu en Lön- och HR-administratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start så snart som möjligt som sträcker sig fram till slutet av september. För rätt person finns mycket goda möjligheter att sedan bli anställd hos kunden. Du kan både arbeta hel- och deltid, beroende på vad som passar dig bäst.

 

Om Gradén Mattsson Försäkringsförmedling

Sedan 2000 har vi ett integrerat samarbete med If Skadeförsäkring. Vi rekryterar, utbildar och ansvarar för 180 försäkringsrådgivare på fyra av Ifs kontor i Sverige; Gävle, Göteborg, Halmstad och Norrköping.

Vi ansvarar för all personadministration. If ansvarar för ledarskap och produkten. Tillsammans driver och utvecklar vi verksamheten för den bästa kundresan.

Gradén Mattsson Försäkringsförmedling ingår i koncernen Gradén Mattsson som bygger och utvecklar sälj- och serviceorganisationer i nära samarbete med kunden. Vi skapar Mission Centers med motiverade medarbetare som fokuserar på att ge kunderna extraordinära upplevelser i alla kontakter.

För Gradén Mattsson är medarbetarresan den viktigaste och utgör grunden för ett lyckat och lönsamt partnerskap tillsammans med kund. Läs mer om oss på www.gradenmattsson.se/

 

Ditt uppdrag

Som Lön- och HR-administratör kommer du självständigt att ansvara över hela löneprocessen för ca 180 löner. Det är tjänstemannalöner (försäkring och finansavtalet) samt en hel del provisionslöner som det tillkommer viss manuell handpåläggning kring. Lönesystemet som används är Agda och du kommer även att arbeta i Excel. Det finns arbetsbeskrivningar och checklistor för dig att följa i löneberedningen. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  • Administration av löneunderlag såsom avvikelserapportering och provisionslistor
  • Kontakt med chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor
  • Uppdatering av personalinformation i Agda
  • Pensions- samt myndighetsrapportering

Du kommer att arbeta tätt ihop med HR-chefen. För dig med ett intresse för HR finns möjlighet att stötta henne i HR-relaterade uppgifter. Här finns goda chanser att vidareutvecklas och växa inom HR-området. För dig som endast har möjlighet att arbeta deltid kommer fokus främst att ligga på lönebiten. Du och HR-chefen sitter tillsammans i ett rum i företagets mycket hemtrevliga lokaler. På kontoret råder en avslappnad stämning – det är högt i tak och mycket skratt.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som är trygg med att arbeta självständigt med hela löneprocessen från ax till limpa. Du har med fördel arbetat i lönesystemet Agda och är en van användare av Officepaketet, inklusive Excel. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Det är starkt meriterande om du är van vid att hantera provisionslöner.

Som person är du snabblärd, kommunikativ och nyfiken på att lära dig nya saker. Vidare är du trygg i din kompetens och sätter värde i att upprätthålla en hög servicegrad ut till organisationen. Självklart är du noggrann och strukturerad i ditt sätt att jobba.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt Köpenhamn.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (070 433 57 35, julia.goossens@wise.se) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer