Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Lön- och HR administratör till Gradén Mattsson Försäkringsförmedling

Här är rollen för dig som vill jobba med lön- och HR administration i ett nytänkande sälj- och servicebolag i Fridhelmsplans mysigaste kontorslokaler

Till Graden Mattsson Försäkringsförmedling som sitter i mysiga kontorslokaler vid Fridhemsplan söker vi nu en Lön- och HR-administratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start så snart som möjligt som sträcker sig fram till slutet av september. För rätt person finns mycket goda möjligheter att sedan bli anställd hos kunden. Du kan både arbeta hel- och deltid, beroende på vad som passar dig bäst.

 

Om Gradén Mattsson Försäkringsförmedling

Sedan 2000 har vi ett integrerat samarbete med If Skadeförsäkring. Vi rekryterar, utbildar och ansvarar för 180 försäkringsrådgivare på fyra av Ifs kontor i Sverige; Gävle, Göteborg, Halmstad och Norrköping.

Vi ansvarar för all personadministration. If ansvarar för ledarskap och produkten. Tillsammans driver och utvecklar vi verksamheten för den bästa kundresan.

Gradén Mattsson Försäkringsförmedling ingår i koncernen Gradén Mattsson som bygger och utvecklar sälj- och serviceorganisationer i nära samarbete med kunden. Vi skapar Mission Centers med motiverade medarbetare som fokuserar på att ge kunderna extraordinära upplevelser i alla kontakter.

För Gradén Mattsson är medarbetarresan den viktigaste och utgör grunden för ett lyckat och lönsamt partnerskap tillsammans med kund. Läs mer om oss på www.gradenmattsson.se/

 

Ditt uppdrag

Som Lön- och HR-administratör kommer du självständigt att ansvara över hela löneprocessen för ca 180 löner. Det är tjänstemannalöner (försäkring och finansavtalet) samt en hel del provisionslöner som det tillkommer viss manuell handpåläggning kring. Lönesystemet som används är Agda och du kommer även att arbeta i Excel. Det finns arbetsbeskrivningar och checklistor för dig att följa i löneberedningen. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  • Administration av löneunderlag såsom avvikelserapportering och provisionslistor
  • Kontakt med chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor
  • Uppdatering av personalinformation i Agda
  • Pensions- samt myndighetsrapportering

Du kommer att arbeta tätt ihop med HR-chefen. För dig med ett intresse för HR finns möjlighet att stötta henne i HR-relaterade uppgifter. Här finns goda chanser att vidareutvecklas och växa inom HR-området. För dig som endast har möjlighet att arbeta deltid kommer fokus främst att ligga på lönebiten. Du och HR-chefen sitter tillsammans i ett rum i företagets mycket hemtrevliga lokaler. På kontoret råder en avslappnad stämning – det är högt i tak och mycket skratt.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som är trygg med att arbeta självständigt med hela löneprocessen från ax till limpa. Du har med fördel arbetat i lönesystemet Agda och är en van användare av Officepaketet, inklusive Excel. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Det är starkt meriterande om du är van vid att hantera provisionslöner.

Som person är du snabblärd, kommunikativ och nyfiken på att lära dig nya saker. Vidare är du trygg i din kompetens och sätter värde i att upprätthålla en hög servicegrad ut till organisationen. Självklart är du noggrann och strukturerad i ditt sätt att jobba.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt Köpenhamn.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (070 433 57 35, julia.goossens@wise.se) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal