HR-specialist till Bonnierförlagen

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

”Folk säger att Samuel och Laide var själsfränder, att deras kärlekshistoria var helt jävla magisk, att dom var menade för varandra. Folk säger att Samuel gjorde det för att hämnas, för att han var svartsjuk, för att han ville tvinga Laide att minnas honom. Folk säger att det aldrig hade hänt om inte Vandad hade blandat sig i, att det var Vandads fel, att Vandad gjorde vad som helst för pengar.”

Detta är ett utdrag ur Augustprisbelönade boken Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri, en av de många böcker vi gav ut förra året. Är du en affärsmässig HR-specialist som är väl insatt i alla delar av HR-arbetet, men som också har ett stort intresse för att lyfta HR till en mer strategisk nivå? Och vill du arbeta i en stor organisation med attraktivt varumärke, spännande miljö och produkter som gör skillnad för samhället? Sök då rollen som HR-specialist på Bonnierförlagen så att fantastiska böcker likt denna blir en del av din vardag.

Vi erbjuder
Hos oss får du en roll med stor påverkan och möjlighet att vara med och fortsätta arbetet med att ompositionera vår HR-avdelning tillsammans med kompetenta kollegor. Du kommer arbeta i en föränderlig miljö där det digitala skiftet pågår och där vi varje dag sprider berättelser som berör, upplyser, underhåller och utvecklar.

Den vi söker
Du ska ha en akademisk utbildning inom PAO eller motsvarande samt flera års erfarenhet från en liknande, bred HR-roll i en organisation där HR har en tydlig koppling till affären. Du ska ha god erfarenhet av de områden/processer som normalt ingår i HR-arbetet som arbetsrätt, förhandling, arbetsmiljöfrågor och rekrytering.  

Du bör ha strategisk höjd och erfarenhet från en större organisation där man har haft eget ansvar för ett affärsområde/verksamhet. Att ha drivit förändringsarbete, arbetat med olika typer av kollektivavtal, olika testverktyg är meriterande. Likaså om du har arbetat med implementation av HR-system.

Du förväntas säkerställa en struktur för HR-arbetet som bidrar till verksamhetens framgång och arbeta proaktivt med HR-frågor för att kunna lägga mer tid på utveckling än på hjälpande arbete. Samt utbilda och vägleda cheferna i HR-relaterade frågor och tillhandahålla konkreta verktyg och hjälpmedel för dem i deras arbete.

Exempel på arbetsuppgifter

  •          Utveckla policys
  •          Kompetenskartläggning och kompetensförsörjning
  •          Rekryteringar och omställningar
  •          Rehabfrågor
  •          Stöd till bolagets chefer
  •          Utbildning
  •          Utveckla och förändra befintliga processer

Om Bonnierförlagen
Bonnierförlagen är en del av Bonnier Books som ingår i koncernen Bonnier AB. Sedan 1992 inryms Bonniers svenska bokförlags- och bokklubbsverksamhet i Bonnierförlagen AB som sitter i fina, historiska lokaler på Sveavägen 56. Förlagen utgörs bland annat av Albert Bonniers Förlag, Bokförlaget Forum, Bonnier Audio, Bonnier Carlsen, Bonnier Fakta, Bonnier Pocket, Rebus och Wahlström & Widstrand. Bokklubbsverksamheten består av Bonniers Bokklubb, Bokklubben Svalan, Spänningszonen, Lyssnarklubben samt Månadens Bok. HR-funktionen hanterar flertalet av de svenska bolagen inom Bonnier Books och ca 500 medarbetare.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se eller 076-525 38 51. Varmt välkommen med din ansökan med CV, personligt brev via www.wise.se/jobb. Nu är vi inne i en semesterperiod och urval plus intervjuer kommer därför att ske från och med v.33. Sista ansökningsdatum är den 18 augusti. 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer