Löneadministratör till Tikkurila

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du vara med på en spännade utvecklingsresa på ett av Sveriges ledande färgföretag? Läs då mer om rollen som Löneadministratör på Tikkurila nedan!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Tikkurila söker vi en löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid, med start under augusti september, under 4-6 månader med möjlighet till förlängning.

 

Ditt uppdrag

Tikkurila är ett ledande färgföretag i Sverige, och en del av den internationella koncernen Tikkurila Group. Deras starka varumärkesportfölj innehåller marknadsledande varumärken för professionella och konsumenter som Alcro, Beckers och Palett & Co

Tikkurila Sverige AB grundades 1865 och har sitt huvudkontor i fina, moderna lokaler i Hammarby Sjöstad Stockholm. Företaget har en toppmodern produktionsenhet i Nykvarn samt butiker över hela landet.

Företaget genomgår just nu en större omorganisation och söker två löneadministratörer som vill vara med på en spännande utvecklingsresa! Som löneadministratörer kommer ni att ansvara för administrationen av lönerna för företagets drygt 320 anställda i lönesystemet AGDA. Du som löneadministratör kommer att hantera såväl tjänstemanna- som kollektivlöner. Inom bolaget har man fem olika kollektivavtal. Du kommer att ansvara för dina egna löner där du arbetar med hela lönekedjan, från ax till limpa.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av kvalificerat löneadministrativt arbete där du arbetat med hela löneprocessen. Du har tidigare arbetat i lönesystemet AGDA och har god vana av att tolka olika kollektivavtal.

Som person är du noggrann och ansvarstagande. Då företaget genomgår en omorganisation ser vi att du är flexibel och är trygg i din roll som löneadministratör. Vidare är du positiv och serviceminded. Då rollen innebär mycket support till chefer och medarbetare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se, 073-521 65 25) och konsultchef Emilie Runnegård (emilie.runnegard@wise.se, 073-521 65 80).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Office Manager på Wise Group

Nu finns chansen att söka världens roligaste jobb! Vi söker vi dig som vill arbeta som Office Manager i en dynamisk och kreativ miljö där ingenting är omöjligt. Du kommer till en härlig kultur där vi vill att din tid som anställd hos oss ska vara den roligaste i din karriär.

Vi söker dig som vill ta vår service till nästa nivå och du får ansvar för våra kontor i Sverige och i Finland. Varje år har vi tusentals möten med allt från intervjuer och kundmöten till seminarier, utbildningar och events. Ja, du förstår! Här händer det grejer. Kan det här vara jobbet för dig? Läs vidare.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Tipsa en vän

Läs mer