Nu söker vi en assistent/Office Manager till ITBMed

Tillsatt

Stockholm

Nu söker vi en assistent/Office Manager till ITBMed. Du erbjuds en viktig och central roll i ett nystartat läkemedelsbolag som befinner sig i en expansiv fas. Vi söker dig som är förändringsbenägen och som trivs i en bred och ansvarsfull roll.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Om ITBMed:
ITBMed är ett svenskt läkemedelsbolag som grundades 2016 med bas i Stockholm och som även har närvaro i New York, USA. Bolagets projektbakgrund sträcker sig tillbaka till 1992 då den första forskningen gjordes för vad som idag är ITBMeds primära läkemedelskandidat, Siplizumab. Genom utveckling av Siplizumab har ITBMed som mål att förbättra livet för transplantationspatienter världen över och driva forskningen för nya läkemedel framåt.

Bolaget står inför en expansiv fas och erhöll nyligen en långsiktig finansiering för att förverkliga bolagets planer. Inom ITBMed finns en stark framåtanda och världsledande kollegor som arbetar hårt för att realisera bolagets potential.

Rollen: I och med att ITBMed är ett nystartat bolag så kommer arbetsuppgifterna att variera och en förutsättning är att du trivs i en prestigelös och föränderlig miljö. Tillsammans med CFO kommer du att få vara med och bygga upp kontoret vad gäller rutiner, processer och utveckla rollen succesivt utefter att bolaget växer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer att vara:

·        Primärt stötta VD, vice VD med administration så som resebokningar, kvittoredovisning, förbereda möten, presentationer etc

·        Stötta styrelseordförande med resebokningar, kvittoredovisning, förbereda möten, presentationer

·        Koordinera övriga möten, både internt och externt 

·        Delta på möten och föra protokoll

·        Ansvara för den dagliga driften av kontoret

·        Ansvara för kontakten med leverantörer och samarbetspartners

·        Ansvara för introduktion av nyanställda

·        Ansvara för events och aktiviteter

·        Arbeta med att skapa rutiner och processer

·        Ad hoc uppgifter

Din profil:
Vi söker dig som har arbetat som assistent eller Office Manager under ett par år och du känner dig trygg i rollen och i en internationell miljö. Du är självgående, service-minded och förändringsbenägen.

För att trivas i rollen är du även flexibel och prestigelös. Du är duktig på att prioritera, har en stark problemlösningsförmåga och är uppmärksam på detaljer.

Du besitter ett kreativt sinne med förmåga att se och föreslå förbättringar. Du är en stark kommunikatör och du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska.

Du är trygg i hela Officepaketet och har du erfarenhet av att arbeta inom LifeScience-området är det ett plus, men utgör inget krav.

Mer om tjänsten:I den här rekryteringen samarbetar ITBMed med The Pace/Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Arbetstiden är mellan 08:00-17:00.

Kontoret ligger på Västra Trädgårdsgatan 15 men i oktober flyttar ITBMed till nya lokaler vid Torsplan. 

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer