Exportassistent (vikariat) till Enjoy Wine & Spirits

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar utifrån ledorden innovation, passion och ansvar?
Då vill vi gärna att du söker tjänsten som exportassistent!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Din roll
Som exportassistent är du spindel i nätet mellan vårt säljteam, våra export- och travel retail kunder samt våra leverantörer. Du ansvarar för hela order- och logistikflödet, från mottagande och registrering av kundens order, till kontakt med lager och produktion samt transportörer avseende leveranser. Dessutom är du administrativt ansvarig för planering och genomförande av exportavdelningens diverse mässor runtom i världen. I rollen ingår även uppgifter i from av rapportering och arkivering samt hantering av säljmaterial och utskick samt vid behov genomföra trade marketing aktiviteter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Order & Logistik

  • Kontaktperson för alla inkommande order från exportkunder
  • Registrering och allmän hantering av order i Navision
  • Kontakt med kunder och leverantörer avseende inköp, order och leveranser
  • Hantering av artikeldatabas i Navision och PIM
  • Hantering och insamling av kunddata relevant för order och logistik

Back Office

  • Hantering och rapportering av lagerstatus och kundfordringar
  • Hantering och leverans av varuprover
  • Hantering och genomförande av exportens mässor
  • Hantering av exportens säljmaterial
  • Hantering och arkivering av exportavtal
  • Hantering av bokningar i samband med resor och aktiviteter

Försäljning

  • Hantering och genomförande av trade marketing aktiviteter
  • Eventuellt kundansvar beroende på kontaktnät och språkkunskaper

Om dig
Du har avslutat gymnasiet och har minst 2 års arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet från att ha arbetat med order och logistik och/eller arbetat i affärssystemet Navision så är det meriterande. Har du en yrkes- eller akademisk examen med inriktning ekonomi, inköp, försäljning eller logistik så är det fördelaktigt.

Det viktigaste är dock att du har intresse och ambition att lära dig nya saker samtidigt som du har förmågan att arbeta strukturerat och organiserat. Vidare har du ett proaktivt förhållningssätt och är en god kommunikatör. Dessutom arbetar du självständigt och har förmågan att se helheten och prioritera utifrån den. Svenska och engelska hanterar du flytande i både tal och skrift. Kan du hantera andra språk såsom tyska, ryska, kinesiska etc. så är det meriterande.

För rätt person och insats finns möjligheter till fortsättning i samma eller liknande roll efter avslutat vikariat.

Om Enjoy Wine & Spirits
Enjoy Wine & Spirits är en av de volymmässigt största vinimportörerna på den svenska marknaden och en av Systembolagets äldsta leverantörer av vin. Vi har mer än 30 års erfarenhet av vinhandel. Förutom vin importerar vi sprit och öl samt är representant för San Pellegrino i Sverige. Enjoy Wine & Spirits AB är en del av koncernen Gruppo Di Luca där bolagen Di Luca & Di Luca AB (med varumärket Zeta) och Deli Di Luca AB (nyöppnad restaurang) ingår, tillsammans omsätter bolagen ca 1,4 Mdr och har ca 100 anställda.
Läs mer på www.enjoywine.se.

För ca 6 år sedan startades affärsområdet Export och Nordic Travel Retail som idag jobbar med 20-tal länder samt i helhet täcker den Nordiska duty free och travel retail. Det är en liten men snabbt växande avdelning med många spännande möjligheter framför sig. Ingen dag är den andra lik.

Intresserad?
Tjänsten är ett vikariat på heltid och placerad på kontoret på Södermalm i Stockholm. Tillträde ca 1 september 2018 till och med 31 augusti 2019.

I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace/Wise Professionals.
För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer