Stockholm Rekrytering

Nu söker vi en regionassistent till Sweco

Nu söker vi en regionassistent till Sweco. Du erbjuds en central roll i ett företag som arbetar med att utforma framtidens samhällen och städer. Vi söker dig som trivs i en bred och ansvarsfull roll där ingen dag är den andra lik.

OM SWECO:
Vill du ha ett jobb som gör skillnad? Då är du välkommen till Sweco. Den framtid som kan kännas avlägsen i resten av samhället är i högsta grad närvarande hos oss. Att ligga steget före är vårt jobb. Resultatet – allt ifrån rent vatten och varma hus till effektiva kommunikationer och moderna sjukhus – blir verklighet för de flesta andra först i framtiden.

Vi sätter ribban högt, men ser också till att du får förutsättningar att nå dit och mer därtill.

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa, varav 5 700 i Sverige, kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

I Sverige erbjuder Sweco ett brett utbud av tjänster inom arkitektur, byggkonstruktion, installation, infrastruktur, vatten & miljö, projektledning, energisystem, IT för samhällsutveckling och industri.

ROLLEN:
Rollen som regionassistent är väldigt central och arbetsuppgifterna varierar. Tillsammans med
VD-assistenten supporterar du hela kontoret och du bör därför trivas i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer att vara:

·        Kalenderhantering

·        Samordna regionmöten, inbjudningar, agendor, protokoll och följa upp tagna actions

·        Resebokningar, kvittoredovisning

·        Anordna chefsträffar

·        Avlasta i rekryteringsprocesser

·        Ta emot nyanställda

·        Ta fram presentationer och ordna material

·        Anordna events

·        Beställa och koordinera inköp till kontoret

·        Ad hoc uppgifter

DIN PROFIL:
Vi söker dig som har arbetat administrativt i en serviceroll under ett par år. Du är prestigelös, flexibel och en social teamplayer som gillar att ha många kontaktytor. Du är duktig på att prioritera, har en stark problemlösningsförmåga och är uppmärksam på detaljer.

Du är en duktig kommunikatör och du uttrycker dig obehindrat på svenska både i text och tal.
Du är trygg i hela Officepaketet, främst Excel och Powerpoint och kan du Indesign är det ett plus. 

MER OM TJÄNSTEN:
I den här rekryteringen samarbetar Sweco med The Pace/Wise Professionals.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Arbetstiden är mellan 08:00-17:00. Kontoret ligger på Gjörwellsgatan 22

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Vi kommer att börja intervjua kandidater från och med vecka 34. 
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Glad sommar och varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!