Nu söker vi en regionassistent till Sweco

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu söker vi en regionassistent till Sweco. Du erbjuds en central roll i ett företag som arbetar med att utforma framtidens samhällen och städer. Vi söker dig som trivs i en bred och ansvarsfull roll där ingen dag är den andra lik.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

OM SWECO:
Vill du ha ett jobb som gör skillnad? Då är du välkommen till Sweco. Den framtid som kan kännas avlägsen i resten av samhället är i högsta grad närvarande hos oss. Att ligga steget före är vårt jobb. Resultatet – allt ifrån rent vatten och varma hus till effektiva kommunikationer och moderna sjukhus – blir verklighet för de flesta andra först i framtiden.

Vi sätter ribban högt, men ser också till att du får förutsättningar att nå dit och mer därtill.

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa, varav 5 700 i Sverige, kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

I Sverige erbjuder Sweco ett brett utbud av tjänster inom arkitektur, byggkonstruktion, installation, infrastruktur, vatten & miljö, projektledning, energisystem, IT för samhällsutveckling och industri.

ROLLEN:
Rollen som regionassistent är väldigt central och arbetsuppgifterna varierar. Tillsammans med
VD-assistenten supporterar du hela kontoret och du bör därför trivas i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer att vara:

·        Kalenderhantering

·        Samordna regionmöten, inbjudningar, agendor, protokoll och följa upp tagna actions

·        Resebokningar, kvittoredovisning

·        Anordna chefsträffar

·        Avlasta i rekryteringsprocesser

·        Ta emot nyanställda

·        Ta fram presentationer och ordna material

·        Anordna events

·        Beställa och koordinera inköp till kontoret

·        Ad hoc uppgifter

DIN PROFIL:
Vi söker dig som har arbetat administrativt i en serviceroll under ett par år. Du är prestigelös, flexibel och en social teamplayer som gillar att ha många kontaktytor. Du är duktig på att prioritera, har en stark problemlösningsförmåga och är uppmärksam på detaljer.

Du är en duktig kommunikatör och du uttrycker dig obehindrat på svenska både i text och tal.
Du är trygg i hela Officepaketet, främst Excel och Powerpoint och kan du Indesign är det ett plus. 

MER OM TJÄNSTEN:
I den här rekryteringen samarbetar Sweco med The Pace/Wise Professionals.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Arbetstiden är mellan 08:00-17:00. Kontoret ligger på Gjörwellsgatan 22

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Vi kommer att börja intervjua kandidater från och med vecka 34. 
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Glad sommar och varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer