Hyresgästföreningen söker personalchef

Tillsatt

Vill du arbeta på en arbetsplats som gör skillnad i människors vardag? På en personalenhet som har ambitionen att alltid leverera bästa möjliga kvalité och service till såväl chefer som medarbetare?

Vi söker nu en personalchef till vårt förbundskontor på Norrlandsgatan i centrala Stockholm.

Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vi har över en halv miljon medlemmar och den övergripande verksamhetsidén är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitisk obunden och demokratiskt uppbyggd organisation.

Hyresgästföreningen stödjer hyresgästen i ett hyresförhållande och drivs utan vinstintresse Hyresgästföreningen verkar för ett tryggt boende där människor och samhälle utvecklas. Organisationen genomsyras av tre kärnvärden – Nytta, Glöd och Förnyelse.

Läs gärna mer om oss på www.hyresgastforeningen.se

Rollen
I rollen som personalchef arbetar du med att leda, samordna och utveckla personalpolitiken på Hyresgästföreningen. Du ansvarar för facklig samverkan samt rådgivning och tillämpning av föreningens kollektivavtal. Vidare ingår chefsstöd samt personalansvar för en grupp om tre personalspecialister.

 Du kommer att:

  • Ta initiativ till och genomföra strategiskt utvecklingsarbete
  • Inneha övergripande arbetsgivaransvar för anställda i Hyresgästföreningen
  • Initiera och leda projekt inom personalområdet
  • Driva och implementera policys, riktlinjer och processer inom personalområdet för hela                 Hyresgästföreningen
  • Svara för arbetsrättslig rådgivning och arbeta med kollektivavtals-, tviste- och                       löneförhandlingar
  • Ge stöd till chefer

Mer om dig:

Som personalchef är du i en ständig dialog med chefer, medarbetare och facket i olika frågor, högt och lågt. Som person är du trygg och erfaren i din HR kompetens och kan hantera alla frågor som kommer från en medlemsorganisation. Du är samarbetsinriktad och innehar egenskaper som lösningsorienterad och personlig mognad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid rekryteringen.

Du har även:

  •          Högskoleexamen som bedöms lämplig
  •          Minst fem års erfarenhet från liknande tjänst
  •          Erfarenhet av fackliga förhandlingar, arbetsmiljö- och Comp & Ben frågor
  •          Meriterande är erfarenhet av ideell sektor och av att bedriva mångfaldsarbete
  •          Mkt god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift

 Intresserad!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på telefonnummer 076-525 38 51 eller lisa.siden@wise.se

Facklig kontaktperson SACO, Stina Touma,  tel: 0771-443 443

Sista ansökningsdag är 14/9 vänligen registrera din ansökan i kombination med ett personligt brev via www.wise.se Vi tar endast emot ansökningar via www.wise.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer