Gruppchef Kundbeställningssupport till avdelningen Kommunikation

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vi söker nu en driven och samverkande chef till gruppen Kundbeställningssupport.
Du blir en viktig nyckelspelare i Systembolagets allt mer växande e-handel.
Vi letar efter dig som brinner för service och att förebygga och lösa problem på ett effektivt sätt.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara närmare 30 procent högre, beräknar forskarna.

Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge svenska folket vill. Vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är en utmaning som är både rolig och meningsfull.

På avdelningen Kommunikation arbetar idag ca 70 personer och avdelningen består av fyra enheter som tillsammans bidrar med ansvarsfull, omtänksam, kundanpassad och inspirerande kommunikation samt skapar förutsättningar för kundmöten som imponerar i en mängd olika kanaler. Med vår expertkompetens lyfter vi fram och bidrar till det mervärde som vi vill se att Systembolaget levererar.

Enheten Kundtjänst & Dryckesauktioner består från och med hösten 2018 av tre grupper:
Kundtjänst Rådgivning, Kundbeställningssupport och Dryckesauktioner, i dag arbetar ca 24 medarbetare på enheten.

Rollen
Vi söker nu en driven och samverkande chef till gruppen Kundbeställningssupport.
Gruppen ansvarar för att hantera och förebygga avvikelser och problem i våra kunders beställningar och har ofta kontakt med våra leverantörer och depåer, främst i frågor kring logistik och varuflöde.
Gruppen stödjer och supportar kunder, ombud och kollegor i direkta beställningsfrågor

Du blir en viktig nyckelspelare i Systembolagets allt mer växande e-handel och samarbetar över funktioner och avdelningar. Som gruppchef ansvarar du för en effektiv, kunnig, kvalitetssäkrad kundbeställningssupport med kundmöten som imponerar. Du blir ansvarig för ett växande och engagerat team om ca åtta medarbetare. 

Du ansvarar för att utveckla gruppen och verksamheten på ett effektivt och hållbart sätt.
Du arbetar med ständiga förbättringar och bidrar till att utveckla service till kunder och kollegor.
Du ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till chefen för Kundtjänst och Dryckesauktioner.

Om dig
Vi ser att du arbetat minst tre år, i en ledande befattning, med support/service, förvaltning och rådgivning och du får gärna ha en relevant universitets-/högskoleexamen. Du är van att arbeta med och leda ständiga förbättringar i arbetsrutiner, processer och systemstöd.

Du brinner för service och att förebygga och lösa problem på ett effektivt sätt. Du har en god helhetssyn, tillvaratar dina medarbetares styrkor och drivs av att få dina medarbetare att växa och utvecklas. Du ser nyttan av proaktivitet, god planering och följer upp ditt arbete för att hela tiden bidra till att föra verksamheten framåt.

Som person är du öppen för nya idéer och angreppssätt och arbetar strukturerat för att nå uppsatta mål. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp, och genom gott personligt ledarskap bidrar du till framgång för dig själv och andra. Du uppskattar fakta och rapportering är en naturlig del av ditt arbete. Du håller dig uppdaterad och bidrar till ökad omvärldskunskap med fokus på e-handel och support.

Du kommunicerar väl i tal och skrift och har erfarenhet av att kommunicera och bygga relationer med kunder, kollegor och externa intressenter på ett professionellt sätt – även i svåra situationer.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.
Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning så snart som möjligt. Sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen på huvudkontoret på Kungsträdgårdsgatan 14. 

I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace/Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tisdagen den 25 september, så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer