HR-administratör till PEAB

Tillsatt

Stockholm

Har du ett tydligt servicetänk där du alltid sätter kunden främst och vill vara med och utveckla Peabs HR Support? Då kanske just du är den som vi söker!

Vad ska du göra?
Hos Peab Support AB blir du en del av en grupp med kompetenta kollegor i en funktion som är välkänd och uppskattad inom koncernen.

Du kommer exempelvis arbeta med att:

  •          Erbjuda support inom våra personalsystem till specialister, chefer och medarbetare
  •          Utföra generell HR-administration, t ex:
             – utbildnings- och viss rekryteringsadministration
             – registeruppdateringar
             – stöd vid olika kampanjer
  •          Medverka i arbetet att testa systemförändringar före produktionssättning
  •          Delta i arbetet att skapa utbildningsmaterial och hålla i utbildningar
  •          Aktivt arbeta i vårt ärendehanteringssystem och sammanställa ärendestatistik
  •          Medverka i fortlöpande utveckling av processer och rutiner

Vem är du?
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av personalrelaterade arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har utbildning inom personalområdet samt kunskaper om arbetsrätt och arbete med kollektivavtal.

Du har arbetat i olika personalsystem och är intresserad av de bakomliggande systemfrågorna och tar lätt till dig nya IT system och program. Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans ska nå era mål.

Att tänka steget längre och arbeta proaktivt är en styrka hos dig och du vågar ställa frågor samt komma med egna förslag. Du är en problemlösare. Du trivs med att hjälpa andra och har en god pedagogisk förmåga och kan med lätthet kommunicera i både tal och skrift.

I denna roll blir du en viktig ambassadör för Peab Support och du bemöter alltid kunder på ett proffsigt sätt.

Om Peab Support
Peab Support är en internleverantör av processorienterade tjänster inom ekonomi, lön/HR-system och IT till Peabkoncernens samtliga verksamheter. Vi ansvarar för hantering och utveckling samt support och underhåll av våra arbetsprocesser och system.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se . Varmt välkommen med din ansökan med CV, personligt brev viawww.wise.se/jobb senast den 10 oktober.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer