Assistent med kommunikationsintresse till Hector Rail

Tillsatt

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Vi söker nu en Assistent som vill arbeta i en varierande roll där du har chans att driva dina egna projekt!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider

För Hector Rail räkning söker vi en Assistent med olika ansvarsområden inom administration, kontor och kommunikation. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid med start omgående. För rätt person finns möjlighet till anställning hos Hector Rail efter en period på 6 månader. Hector Rail har placering i Danderyd. 

Ditt uppdrag
Nu finns möjligheten att axla en spännande och utmanande roll som Assistent på Hector Rail – en viktig funktion då du bland annat fungerar som VDs högra hand. Utöver denna roll kommer du driva den interna kommunikationen på företaget i form av sociala medier, nyhetsbrev samt skriva internt nyhetsmaterial. Du kommer kunna påverka din vardag och driva egna projekt om viljan finns. Ungefär 10% av din roll kommer gå till att vara ansvarig för att kontorsdriften flyter på som den ska. Det kan gälla ta emot besökare samt inköp av kontorsmaterial eller köpa in blommor, kaffe och fika. Uppgifterna sträcker sig från högt till lågt och dagarna är omväxlande både i bredd och tempo. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Kalender- samt mailhantering för VD
  • Boka möten och resor för VD och andra medlemmar i ledningsgruppen
  • Skapa presentationsmaterial i PowerPoint
  • Förbereda inför ledningsgruppsmöten samt föra protokoll
  • Hantera olika slags avtal och rapporter
  • Planera event, konferenser och aktiviteter
  • Uppdatera resekonton. Via Amex när någon börjar, registrera nya användare och vid avslut
  • Ansvarig för en gemensam inbox samt vidarebefordra mail till rätt person inom organisationen

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat några år i liknande befattning, gärna arbete gällande administration och kommunikation. Det är positivt om du även har en examen från universitet eller högskola. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har en känsla för service och arbetar proaktivt och strukturerat samt är noggrann. Du är lyhörd och tycker om att följa upp för att säkerställa att både stort och smått blir gjort. Eftersom det även ingår arbetsuppgifter som är kopplat till intern kommunikation så är det av vikt att du tycker om att skriva och att sammanställa text och bildmaterial.

Hector Rail AB är en internationell organisation vilket ställer krav på att du obehindrat kan kommunicera på både engelska och svenska, i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, med tyngd på PowerPoint och Word. Vi värdesätter egenskaper som integritet, prestigelöshet och att du delar med dig av din glädje och energi.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acqusition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och Konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer