Ledningsassistent/Office Manager till PwC

Tillsatt

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Nu söker vi en person som trivs i en kombinerad roll som Office Manager och Ledningsassistent!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Kollektivavtal

The Pace söker nu en lättlärd, framåt och strukturerad Ledningsassistent/Office Manager till vår kund PwC. Uppdraget är på 6 månader med chans till fortsatt anställning hos PwC. Placering för uppdraget är på PwC:s kontor vid Sickla och med start omgående.

Ditt uppdrag
Rollen som Ledningsassistent/Office Manager utgår du från PwC:s kontor i Sickla och på kontoret arbetar 30 personer. I rollen kommer du stötta en enhetschef med planering och prioritering i det dagliga arbetet samt ha ansvar för driften på kontoret. Vidare kommer du att supportera och koordinera enhetens ledningsgrupp och underlätta deras arbete. I rollen som Office Manager ser du till att servicen på kontoret flyter på, bemanna reception vid behov, ordna med luncher och fikor samt se till så att trivseln är god. Som Ledningsassistent/Office Manager kommer du arbeta i en nyckelposition där du har helhetssyn över hela enheten/kontoret.

För att passa för rollen ska man gilla ett högt tempo och variation. Ingen dag är den andra dagen lik och du trivs med olika arbetsuppgifter, högt som lågt. 

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

•         Hantera kalender, planering och uppföljning till enhetschef

•         Mailhantering och korrespondens till enhetschef, även viss prioritering vid behov

•         Förbereda material och underlag inför möten i god tid samt delta och skriva protokoll samt följa upp och driva på så att actions och beslut genomförs.

•         Årsplanering med diverse möten för enheten/kontoret

•         Ansvara för och ordna med diverse interna events och aktiviteter

•         Hantera fakturering, kontera leverantörsfakturor, reseräkningar, attestering av tidrapporter etc

•         Boka in resor och hanteringen runt omkring

•         Bemanna reception – delas upp mellan dig och en till administratör på kontoret.

Din bakgrund
Vi söker dig som arbetat ett par år i en liknande roll som Office manager eller Ledningsassistent. Vi anser det meriterande om du tidigare har erfarenhet från att leda projekt och medarbetare framåt. Du har goda kunskaper i samtliga delar i Officepaketet och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.

Rollen som Ledningsassistent/Office manager på PwC är en mycket central och viktig roll för avdelningen. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är serviceorienterad och lösningsfokuserad samt att du arbetar proaktivt och har förmågan att självständigt prioritera samt omprioritera vid behov. Rollen ställer även krav på hög integritet, stresstålighet samt god kommunikationsförmåga då du dagligen hanterar stora kontaktytor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter att du har lika lätt för att samarbeta i team som att arbeta självständigt.

Uppdraget på PwC ger dig insyn i enheten/kontorets verksamhet där du får möjlighet att samarbeta med kompetenta och erfarna personer. Du koordinerar och samordnar olika aktiviteter och får vara delaktig i stort och smått.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer