Nu söker vi en Executive Assistant till Russell Reynolds Associates

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Du erbjuds en affärsnära roll i en dynamisk och internationell miljö där du tillsammans med ditt team bidrar till att utveckla toppen av svenskt näringsliv. Är du en person som gillar att driva projekt, tar stort eget ansvar och har ett helikopterperspektiv? Då är det här rollen för dig.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Om Russell Reynolds:
Russell Reynolds Associates is a global search and leadership advisory firm. Our 425+ consultants in 46 offices work with public, private and nonprofit organizations across all industries and regions. We help our clients build teams of transformational leaders who can meet today’s challenges and anticipate the digital, economic and political trends that are reshaping the global business environment. From helping boards with their structure, culture and effectiveness to identifying, assessing and defining the best leadership for organizations, our teams bring their decades of expertise to help clients solve their most complex leadership issues. www.russellreynolds.com

Rollen:
Du blir det administrativa navet i uppdrag som rör Executive Search och du har en bred och central roll. Varje Executive Assistant arbetar i huvudsak tillsammans med en konsult och tillsammans med researchers bildar ni ett team som arbetar affärsnära. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter varierar men vanligt förekommande är:

·       Avancerad kalenderhantering i form av bokningar av kundmöten, kandidatintervjuer, referenssamtal, uppföljningsmöten och löpande marknadskontakter

·       Ta fram offerter/avtal/presentationsmaterial

·       Detaljerade resebokningar över hela världen

·       Förberedelse av projektrelaterade dokument som befattningsbeskrivningar, statusuppdateringar, kandidatpresentationer, referensrapporter

·       Korrekturläsning

·       Registrering av information i vårt CRM-system 

·       Reseräkningar, utläggsredovisning

·       Löpande fakturahantering

Du arbetar ca 90 % av din tid i uppdragen och 10 % med övrig support till din konsult.

Din profil:
Vi söker dig som arbetat som assistent, projektledare eller koordinator i en internationell miljö.
Du kommer med fördel från branscher som bank, finans, advokat eller management consulting då miljöerna påminner mycket om den på Russell Reynolds. Det viktigaste är att du är självständig, bra på att organisera och klarar av ett högt arbetstempo.

Du behöver ha ett helikopterperspektiv, kunna prioritera bland både små och stora uppgifter, ha en bra struktur på ditt arbete och god framförhållning. Du bör även vara van att hantera konfidentiellt material.

Du är flytande i svenska och affärsengelska i tal och skrift. Du är trygg i hela Officepaketet, speciellt Power Point och Word och du har en god förståelse för IT.

Mer om tjänsten:
I den här rekryteringen samarbetar Russell Reynolds Associates med The Pace/Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. På kontoret, som ligger på Hamngatan 27, arbetar 17 personer.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Copywriter

Vill du arbeta med att utveckla och bygga Bris kommunikation, från idégenerering till praktiskt genomförande och har erfarenhet av att skriva och publicera texter för olika kanaler och målgrupper? Då kanske du vill anta rollen som Copywriter hos oss på Bris!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

HR Business Advisor till KPMG

Vill du arbeta i en affärsnära HR-roll i en högpresterande kultur där medarbetarna delar med sig av kunskap och tar fram det bästa hos varandra? Då tycker vi du ska fortsätta läsa här nedan!

Stockholm

Läs mer