Administratör till PwC

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Motiveras du av god struktur och att säkerställa hög kvalitet? Vill du dessutom arbeta i en internationell miljö tillsammans med ett professionellt team? Då kan detta vara rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till vår kund PwC söker vi nu en Administratör inom Oberoende/Risk & Quality. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace med start omgående och som initialt sträcker sig till maj 2019. Tjänsten är på heltid med placering i Bonnierhuset, företagets huvudkontor, på Torsgatan 21.

Ditt uppdrag
Tillsammans med ett mindre team på tre kollegor kommer du att ansvara för att säkerställa att anställda och partners runt om i landet efterlever både interna och externa regelverk. Detta kvalitetssäkras genom ett antal processer och uppföljningar i PwC:s egna system. Du kommer att ha eget ansvar för de uppgifter som tilldelats dig men arbetar också tillsammans med dina kollegor för att vidareutveckla rollen och ständigt förbättra processerna. Detta är en roll som erbjuder stor utvecklingspotential inom en internationell organisation som tar väl hand deras anställda. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Arbeta med att uppdatera information om företag i interna system
  • Hantera oberoendekontroller av företag
  • Ge support i de olika systemen till alla medarbetare
  • Övrig löpande administration inom Risk & Quality         

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av en kvalificerad administrativ roll och det är meriterande om du har arbetat inom finansbranschen sedan tidigare. Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom t.ex. handel, ekonomi, juridik eller samhällskunskap. Vidare är du en van PC-användare och känner dig bekväm med att arbeta i Excel och du har god systemvana. Vi ser gärna att du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.

För att lyckas i rollen är du självgående, noggrann, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du är organiserad och har en förmåga att prioritera och att arbeta strukturerat. Du vågar ta dig an nya utmaningar och du räds inte för att ställa frågor eller ta egna initiativ samt trivs med att kommunicera med olika kontaktytor inom organisationen. Du arbetar metodiskt och tycker om att slutföra det du påbörjat och har hög känsla för service och god samarbetsförmåga.

Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision, skatte- och affärsrådgivning med 2 800 medarbetare och 34 kontor runt om i landet.

Med erfarenhet och unik branschkunskap utvecklar vi värden för våra 45 000 kunder vilka utgörs av globala företag, svenska storföretag och organisationer, mindre och medelstora, främst lokala företag samt den offentliga sektorn.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Olivia Olofsson (olivia.olofsson@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stepanie.grammenidis.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer