Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

HR Business Partner till Åhléns

Vi är ett varuhus för alla. Mångfald är en central del i våra rekryteringsprocesser. Hållbarhet är en annan fråga som ligger oss varmt om hjärtat. Som Sveriges ledande varuhuskedja har vi möjlighet att verkligen göra skillnad. Är det här frågor som du också tycker är viktiga? Då kommer vi säkert att trivas ihop.

Till vår HR avdelning söker vi nu ytterligare en HR Business Partner!
Här är ditt huvudsakliga uppdrag att agera chefsstöd samt att stärka våra ledare i det dagliga ledarskapet för att möjliggöra utveckling och framgång hos våra medarbetare.
Vi är i ett spännande skede där vi ser att HR kan skapa mervärde genom att tillsammans driva kultur- och medarbetarfrågor till ett ökat engagemang och framgång. Åhléns är ett företag i händelsernas centrum! På den snabbrörliga arena vi befinner oss på så behöver du kunna hantera ständig utveckling och förändring.

Rollen innebär:

  • Tillhandahålla Åhléns regionchefer, varuhuschefer och varuhusorganisationer de bästa förutsättningar att kunna utöva ett hållbart ledarskap med kvalité, i alla HR relaterade ärenden
  • Chefscoachning
  • Bistå chefer i fackliga relationer och förhandlingar
  • Säkerställande av att beslutade HR processer genomförs och implementeras
  • Chefsrekrytering
  • Ansvar för Talanghanteringsprocessen 

Som HR Business Partner jobbar du nära övriga HR kollegor och rapporterar till Åhléns HR chef.

Din bakgrundVi söker en lösningsorienterad person med flerårig erfarenhet av brett HR arbete, väldigt gärna från detaljhandel! Du har en akademisk utbildning inom personal eller HR området och är van att stötta chefer och organisationer i olika HR processer. Det är viktigt att du har god erfarenhet av arbetsrätt, förhandlingar och förändringsledning.

Vi söker dig som är bra på att utveckla och bibehålla relationer på alla nivåer inom företaget. För att lyckas i rollen är det viktigt att kunna hålla en god balans mellan att jobba konsultativt och där så behövs kunna rycka in operativt.

Du motiveras av att bidra till framgång och trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar men där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete.

ErbjudandeHär erbjuds du möjlighet att få vara del av en dynamisk och händelserik organisation. Utveckling är en naturlig del av Åhléns, både som företag och på en individuell nivå. Vi genomför utbildningar inom bland annat ledarskap, kundbemötande samt erbjuder webbutbildningar och seminarier inom flera områden. För nyanställda har vi ett uppskattat introduktionsprogram för att du snabbt ska lära känna Åhléns och dina nya kollegor. 

Om företaget
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 63 varuhus i Sverige och internethandel via åhléns.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.

Åhléns välkomnar alla och vi som arbetar här ser det enkla i det stora och det förtrollande i det lilla. Det handlar om varuhusmagi!

Vår varuhuschef Santos Flores beskriver våra kunder;

”Det kan vara ett gäng 12-åriga tjejer som ska köpa första sminket. Eller en farmor som handlar julklappar till barnbarnen. Alla kunder är individer och har sina specifika behov och önskemål. Just detta är väldigt härligt och inspirerande tycker jag”

Besök oss gärna! www.ahlens.se

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Esborn på maria.esborn@wise.se eller 073-521 65 98. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2018-01-15 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm.

Förmåner: Friskvård, Kollektivavtal, Personalrabatt