Serviceinriktade administratörer till Givarservice på UNICEF Sverige

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och skapa en bättre värld för alla barn? På UNICEF Sverige arbetar vi med insamling, kommunikation och opinionsbildning för att skapa en bättre värld för alla barn, och just nu söker vi
tre serviceinriktade och erfarna administratörer till vår Givarservice med önskad start i februari 2019 eller så snart som möjligt.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Om tjänsten
Givarservice ser till att all administration kring gåvor fungerar och det innebär bl.a. att bemöta frågor via mejl, telefon och sociala medier från givare och andra intressenter. Det kan handla om frågor om autogiro, engångsgåvor, UNICEFs verksamhet, vår hemsidas funktioner och annat. På veckobasis görs ett antal olika utskick till givare och på daglig basis registreras gåvor och anmälningar för månadsgivande.

Om dig
Du är serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med nya människor. Du har ett stort intresse för barns rättigheter och brinner för att göra skillnad genom ett meningsfullt arbete. Vi söker personer som är erfarna inom service, noggranna, stresståliga, lösningsfokuserade med bra simultankapacitet, förmåga att prioritera bland uppgifter, duktiga på (avancerad) administration, har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska, samt har telefonvana. Vidare ser vi att du är trygg i dig själv och kan ta olika typer av samtal.

Vidare ser vi också att du har god systemvana och erfarenhet av att jobba med kund/givardatabaser och någon form av CRM-system och goda kunskaper i Excel är önskvärt. Du har relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet av hantering av kund/givardata samt kund/givarkontakt. Självklart vill vi också att du delar våra värderingar om barns rättigheter.

Vi erbjuder
Hos oss får du en möjlighet att pröva på hur det är att arbeta inom en spännande, internationell organisation, där våra värderingar kring att skapa en bättre värld för våra barn står i centrum. Du kommer att arbeta tillsammans med ett femtiotal kollegor i en ambitiös och engagerande miljö på vårt kontor i Stockholm och du är en del av teamet på avdelningen Insamling privat.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar UNICEF med The Pace/Wise Professionals. Tjänsterna är tillsvidaretjänster med sex månaders provanställning, och givarservice tillhör avdelningen för privatinsamling på UNICEF Sverige. Kontoret ligger på Kungsholmen på Sankt Eriksgatan 46 C i Stockholm. För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Sista ansökningsdatum är den 6 januari. Vi som arbetar med denna rekrytering kommer dock att vara lite lediga under jul och nyår men är åter på plats den 7 januari då vi kommer att gå igenom urvalet och kalla till intervjuer. Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer