Erfaren löneadministratör sökes till Akelius i Mörby
Akelius söker nu en erfaren och självgående Löneadministratör. Det här är en rekrytering där du blir direkt anställd hos Akelius. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i deras trevliga kontorslokaler i Mörby.
Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du rapportera direkt till HR-chefen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå i att självständigt ansvara för löneberedningen och löneutbetalningen för cirka 170 medarbetare fördelat på tio företag. I rollen kommer du att arbeta brett med lönerelaterade uppgifter, som till exempel hantera reseräkningar, tidrapporter, pensioner, lönerevisioner samt redovisning av personalstatistik. Utöver arbetet med löner kommer du även att kontera fakturor, sköta den löpande bokföringen av personalkostnader, handlägga personalbokslut samt övriga administrativa HR-uppgifter. Du kommer även att vara kontaktperson i lönerelaterade frågor.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi samt minst två års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration och brinner för att arbeta inom löneområdet. Det är meriterande att du har goda bokföringskunskaper, erfarenhet av avstämning av lönerelaterade konton, kunskap inom arbetsrättsliga lagar och avtalsförsäkringar, IT-kunskaper och är en van användare av Excel. Har du även erfarenhet av att arbeta i löneprogrammet Hogia ses detta som meriterande.
Som person är du driven, trivs med att arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du noggrann i ditt arbete samtidigt som du kan hålla ett högt tempo när det behövs. Vi ser också att du är ansvarsfull och strukturerad, serviceinriktad och har förmågan att se vad som behöver göras. Du har en vilja att utveckla och utvecklas och ställs gärna inför förändringar och nya utmaningar.
Det underlättar om du kan engelska då bolagets koncernspråk är engelska.
Erbjudande
Du kommer att vara ensam löneadministratör på kontoret i Mörby där även ekonomiavdelningen, finansavdelningen och vd:n sitter. Du har din närmaste chef i Ljungby och ytterligare en löneadministratör sitter i Göteborg. Det kan därför bli aktuellt med en del resor till både Göteborg och Ljungby, speciellt under introduktionsperioden.
Du kommer att bli del av ett växande företag som garanterar goda karriärmöjligheter och erbjuder omfattande utbildningsmöjligheter. Akelius har väldigt låg personalomsättning och är en väldigt platt organisation som erbjuder sina anställda goda förmåner.
Om företaget
Akelius äger, förvaltar, uppgraderar och utvecklar bostadsfastigheter. Företaget äger 46 000 lägenheter i storstäder i Sverige, Tyskland, Kanada, England, USA, Frankrike och Danmark. Vår affärsidé är att erbjuda våra hyresgäster en utmärkt service och att uppgradera fastigheter för att främja tillväxt under nästa århundrade.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se eller 072-303 59 24 Annonsen kommer att ligga ute till och med den 28/11 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.