Administratör med intresse för HR-system

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Till ett stort internationellt bolag söker vi nu en Administratör med god systemvana och intresse för HR-relaterad administration.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till vår kund söker vi nu en kvalificerad Administratör med intresse för system. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader via The Pace och för rätt person finns det goda chanser till fast anställning hos vår kund efter den perioden. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt och placering för tjänsten är centralt i Solna.

Ditt uppdrag
Detta är en bred roll där du arbetar administrativt med HR-relaterade frågor i diverse system. Du kommer att tillhöra HR-teamet men du kommer att vara ensam i din roll och förväntas arbeta självständigt. Du har en avgörande och viktig roll inom organisationen då du kommer att agera systemsupport, bistå med rapporter och leverans av data till både HR- och Löneavdelningen. Du förväntas också leverera underlag till chefer, styrelse och myndigheter. I din roll är du självgående och driver ditt eget arbete utifrån befintliga rutiner men även med nykomna deadlines och behov. Du ansvarar för att uppdragen genomförs enligt plan och levereras med hög kvalitet. Du kommer främst att arbeta i Aditro och Excel men även i interna system.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Ta del av information kopplat till personuppgifter för de anställda från systemet Aditro
  • Stämma av masterdata och filer samt registrera väsentliga uppgifter
  • Sammanställa och presentera statistiska data
  • Administration kopplat till projekt, tjänsteutbud, rutiner och system
  • Backup vid bokslut och eventuellt lönekörningar samt support i projekt
  • Övriga administrativa uppgifter kopplat till HR

Din bakgrund
Vi ser gärna att du som söker har yrkeserfarenhet inom t.ex. IT, ekonomi, redovisning eller lönehantering. Eftersom att rollen till största del fungerar som en administrativ supportfunktion i många olika interna processer är det viktigt att du som person är service-minded. Vi tror även att du är en person som har en förmåga att förstå och tolka avtal, processer och instruktioner. Då arbetet utgår ifrån olika affärssystem ser vi gärna att du har en fallenhet för att snabbt sätta dig in i och förstå olika IT-system och andra verktyg samt har mycket goda kunskaper i Excel. Du talar och skriver flytande i både svenska och engelska, är flexibel, snabblärd och van vid att arbeta självständigt och i ett högt tempo.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Olivia Olofsson (olivia.olofsson@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stepahanie.grammenidis@thepace.se).

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadskommunikatör till Ellevio

Vill du vara med på resan mot framtidens hållbara energisamhälle? Vill du bidra till energiomställningen genom att förse våra kunder med kunskap om deras energiförbrukning så att vi i Sverige kan använda vår el smartare? Vi vill göra Sverige el-smart och samtidigt leverera den bästa kundupplevelsen! Låter detta som rätt utmaning för dig?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent/Office Manager till Fastighetsbolaget Eastnine

Nu söker Eastnine en VD-assistent/Office Manager till sitt kontor på Kungsgatan i Stockholm. Du erbjuds en viktig och central roll där du blir VD:s högra hand samtidigt som du ansvarar för driften av den dagliga verksamheten på kontoret och ser till att allt flyter på så smidigt som möjligt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Junior Assistent till PwC

Nu söker vi en assistent till PwC med start så snart som möjligt! Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll och trivs i att arbeta i en servicefunktion.

Stockholm

Läs mer