VD-assistent/Office Manager till Fastighetsbolaget Eastnine

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu söker Eastnine en VD-assistent/Office Manager till sitt kontor på Kungsgatan i Stockholm. Du erbjuds en viktig och central roll där du blir VD:s högra hand samtidigt som du ansvarar för driften av den dagliga verksamheten på kontoret och ser till att allt flyter på så smidigt som möjligt.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Om Eastnine
Eastnine är ett svenskt fastighetsbolag som fokuserar på kommersiella A-klass kontorsfastigheter i de baltiska huvudstäderna Tallinn, Riga och Vilnius, och är idag en av regionens största aktörer. Eastnines affärsidé är att vara en långsiktig förvaltare av hållbara och förstklassiga kontorslokaler i Baltikum, och genom att fokusera på våra kunders behov för moderna och flexibla arbetsplatser, kunna erbjuda innovativa arbetsmiljöer genom tekniskt avancerade och hållbara lösningar. Eastnine är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.

Hur ser en vanlig dag ut?
I rollen som VD-assistent är ingen dag den andra lik. Du kommer att arbeta nära bolagets VD och se till att hans vardag fungerar optimalt. Du kommer att ha ett stort eget ansvar gällande löpande administration, ta fram underlag inför möten, arbeta med research och delta i olika projekt.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

·        Kalenderhantering

·        Mötes- och resebokningar

·        Hantering av visumansökningar, kvittoredovisning och reseräkningar

·        Boka styrelsemöten (lokal, hotell och övrig logistik)

·        Ta fram styrelsematerial

·        Enklare protokollskrivning

I mån av tid kommer du att assistera övriga personer i ledningsgruppen, och även vara behjälplig vid större events och teamaktiviteter.

Utöver rollen som VD-assistent kommer du även att ha ansvar för office management, vilket innebär att sköta den dagliga kontorsdriften, välkomna besökare och ha kontakt med leverantörer. Du kommer att förhandla avtal, hantera fakturafrågor och försäkringar, post, bud och telefon. Du är också behjälplig med HR och IT relaterade frågor. 

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat i en supporterande roll under minst ett par år till en eller flera personer från en ledningsgrupp i en internationell miljö. Kanske har du tidigare arbetat inom finans, advokat eller managementkonsultbranschen. Vi ser att du är van vid att jobba proaktivt med flera uppgifter parallellt, och vi tror att du trivs i en central roll med mycket kontaktytor. Du har en hög nivå av professionalism och driv och du är van vid att hantera konfidentiell information. Du är positiv, stresstålig och driven. Självklart är du en fena på Officepaketet och är flytande i både svenska och engelska. Har du ett intresse av fastighetsbranschen är det ett stort plus likväl om du pratar litauiska eller övriga baltiska språk.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Eastnine med The Pace/Wise Professionals.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning med start så snart som möjligt dock senast i april 2019. Arbetstiderna är flexibla men är i huvudsak mellan 08:30-17:30. Eastnine sitter på Kungsgatan 35 och erbjuder en professionell, affärsinriktad och varm kultur. På företaget arbetar totalt 14 personer, varav 7 på kontoret i Sverige.

För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Välkommen att söka!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Copywriter

Vill du arbeta med att utveckla och bygga Bris kommunikation, från idégenerering till praktiskt genomförande och har erfarenhet av att skriva och publicera texter för olika kanaler och målgrupper? Då kanske du vill anta rollen som Copywriter hos oss på Bris!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

HR Business Advisor till KPMG

Vill du arbeta i en affärsnära HR-roll i en högpresterande kultur där medarbetarna delar med sig av kunskap och tar fram det bästa hos varandra? Då tycker vi du ska fortsätta läsa här nedan!

Stockholm

Läs mer