Facility Manager till JM

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Ditt uppdrag
I rollen som Facility Manager ansvarar du för samtliga stödfunktioner på Huvudkontoret i Solna där det totalt arbetar 500 personer. Du ansvarar även för JMs koncernövergripande säkerhetsarbete. Rollen är bred, arbetsuppgifterna varierar och ditt ansvar är bland annat:

·        Kontaktperson gentemot hyresvärd

·        Ansvar för upphandlingar och avtal

·        Kontaktperson gentemot leverantörer

·        Ansvarig för kostnadskontroll

·        Ansvarig för outsourcade funktioner som växel, reception, vaktmästeri och restaurang

·        Ansvar för löpande underhåll och eventuella ombyggnationer

·        Ansvarig för löpande säkerhetsarbete för koncernen

·        Utveckling och implementering av säkerhetsrelaterade system

·        Rådgivare/säkerhetsstöd vid personhot

·        Ansvarig för att JM har rätt försäkringsskydd

Under 2022 planerar JM att flytta till ett nytt Huvudkontor i Karlberg och som Facility Manager kommer du att bli en del av projektgruppen som utformar den nya arbetsplatsen.

Vem är du?
Vi söker dig med 5–10 års erfarenhet i rollen som Facility Manager. Vi ser gärna att du kommer från ett större bolag med mycket kontaktytor och vi vill att du har erfarenhet från kvalificerat säkerhetsarbete då du kommer att ansvara för koncernens övergripande säkerhet. Har du jobbat med outsourcade tjänster innan är det ett stort plus.

Som person är du självständig, driven, duktig på att prioritera och du kan sätta gränser. Du är strukturerad, analytisk, kommunikativ och en god lagspelare. För att vara framgångsrik i rollen är du både strateg men också operativ och du uppskattar en variation i arbetet då frågorna sträcker sig från stort till smått. Du är duktig i Officepaketet och pratar flytande svenska och engelska.

Information om JM
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att din karriär är en som du känner stolthet över och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. Husen, stadsdelarna och livsmiljöerna vi skapar ska finnas kvar i minst 100 år och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar JM med The Pace/Wise Professionals.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Kontoret ligger i Solna. 

Vi vill uppmärksamma dig på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Välkommen att skriva din historia med oss!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Nu söker vi en Executive Assistent till DHL Express

DHL Express är världens ledande leverantör av internationell expressleverans och vi söker nu dig som vill vara en del av världens mest internationella företag. De har blivit utnämnda till
”Top Employer” i fem år vilket är något som DHL Express är mycket stolta över!

Vi letar nu efter deras nya superstar i rollen som Executive Assistent.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer