Legal Assistant till Envirotainer

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och göra skillnad? För det gör vi. Varje dag transporteras livsviktiga mediciner runt om i världen med hjälp av våra produkter och samarbetspartners. Vi växer och kommer att fortsätta att göra det. Är du en person som är serviceinriktad, en god administratör, flytande i engelska och vill jobba 50-100%? Då kan det här vara rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Vad innebär rollen?Envirotainer vill stärka den juridiska avdelningen med en duktig Legal Assistant. Avdelningen är företagets legala rådgivare och du kommer att arbeta nära Head of Legal för att säkerställa och effektivisera administrativa processer. Du erbjuds ett internationellt sammanhang med kollegor, kunder, dotterbolag och leverantörer i ett flertal länder.

Arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är:

–         Proaktivt arbeta med processer och system för att de ska vara tillförlitliga och effektiva

–         Stödja organisationen i kontraktsprocesser och kontraktshantering

–         Arbeta för att säkerställa tillgängligheten av relevanta och uppdaterade dokumentmallar för övriga kollegor

Vem är du?
För att lyckas i denna roll måste du ha starka administrativa färdigheter. Du har troligtvis tidigare erfarenhet av bolagsadministration från ett stort internationellt företag eller liknande. Har du en Para Legal utbildning är det ett plus men inget krav.

Du är duktig på att optimera processer och ser utvecklingsmöjligheter. Du är serviceinriktad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du är engagerad, social och du trivs med att ge utmärkt service. Du är också proaktiv, snabb i ditt agerande, noggrann och duktig i din kommunikation som du anpassar till mottagaren. 

Envirotainers kärnvärden är Tillförlitlighet, Passion, Flexibilitet och Laganda och vi ser gärna att din personlighet ligger i linje med dessa ord.

Eftersom Envirotainer är en global aktör så är koncernspråket engelska. Vi ser därför att du pratar och skriver flytande engelska och gärna även svenska. Du hanterar även hela Officepaketet.

Vilka är Envirotainer?
Envirotainer är världsledande inom aktiva temperaturkontrollerade flygtransporter av läkemedel.
Vi utvecklar och producerar aktiva containrar som våra kunder leasar för att transportera läkemedel över hela världen. Vi har mer än 30 års erfarenhet och har under åren skeppat miljontals doser medicin till patienter över hela världen. Vi har global närvaro och idag är vi cirka 300 anställda, vi har över 5500 containrar i vår flotta och ca 50 stationer på strategiska platser för att serva och distribuera containrar till våra kunder. 

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning.
Tjänsten är belägen i Sollentuna. Under första halvåret 2019 kommer Envirotainer att flytta till Rotebro och kontoret ligger precis vid tågstationen.

I den här rekryteringen samarbetar Envirotainer med The Pace/Wise Professionals. 

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Copywriter

Vill du arbeta med att utveckla och bygga Bris kommunikation, från idégenerering till praktiskt genomförande och har erfarenhet av att skriva och publicera texter för olika kanaler och målgrupper? Då kanske du vill anta rollen som Copywriter hos oss på Bris!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

HR Business Advisor till KPMG

Vill du arbeta i en affärsnära HR-roll i en högpresterande kultur där medarbetarna delar med sig av kunskap och tar fram det bästa hos varandra? Då tycker vi du ska fortsätta läsa här nedan!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer