VD-assistent till kund i Kista

Tillsatt

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Vi söker nu efter en VD-assistent med start omgående. Om du har erfarenhet från retailbranschen är det ett stort plus!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till vår kund söker vi en nu en VD-assistent med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag på heltid via The Pace/Wise Professionals och beräknad uppdragslängd är 8 månader, efter perioden finns det goda chanser till fast anställning hos vår kund. Placering för uppdraget är i Kista. 

Ditt uppdrag
Vi söker nu en VD-assistent som ska stötta Vd:n på bolaget. I rollen gör du allt för att stötta och underlätta i Vd:ns vardag och därför är det viktigt att du trivs med att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. I din roll kommer du även stötta andra chefer i Ledningsgruppen när tiden tillåter. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden är:

  • Ansvara för kalenderhantering och mötesbokningar
  • Förberedelser inför ledningsgruppsmöten och styrelsemöten samt föra protokoll och följa upp actionpoints efter mötena
  • Förbereda presentationsmaterial samt kvalitetssäkra underlag inför möten
  • Ansvara för rese- och hotellbokningar
  • Ansvara för arrangemang och events på kontoret
  • Övriga ad hoc-uppgifter

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som VD-assistent har du erfarenhet från en liknande assisterande roll sedan innan. Därför har du en god förmåga att ta egna initiativ samt gillar att arbeta självständigt. Då koncernspråket är engelska kommunicerar du obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Utöver det har du har goda kunskaper i Officepaketet samt har tidigare arbetet med att ta fram presentationsmaterial i PowerPoint.

Som person är det viktigt att du sprider god energi och har en positiv inställning till olika moment i vardagen. Ingen arbetsuppgift är för liten för dig och du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Du trivs med att arbeta med struktur och är bra på att organisera din omgivning.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer