Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Vad innebär rollen? Ellevios kundservice finns i Arbrå och består av 80 medarbetare som varje dag kommunicerar med kunder över telefon, mail och sociala medier. Din roll är bred och arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är:

·        Nära dialog med kundservice för att följa ärenden och aktivt arbeta för att framtida kundärenden löses på bästa sätt.

·        Ansvara för att definiera processer, följa upp och driva förbättringsmöjligheter

·        Löpande utveckla, kravställa och förbättra de tjänster vi köper inom kundservice

·        Arbeta med IT-utveckling och digitalisering

·        Rapportera och säkerställa korrigering av avvikelser

·        Bidra i framtida upphandlingar av kundservice

Ditt perspektiv kommer att vara kundnyttan och processutveckling, tillsammans med en kollega som ansvarar för avtalet och ekonomin vill vi att ni lyfter vår kundservice till nästa nivå.

Vem är du?Vi ser att du arbetat med kundservice i minst fem år. Du kan hantverket och vet hur man bygger upp en framgångsrik outsourcad kundservice. Du har arbetat med att leda en kundservice och du får gärna ha en relevant universitets-/högskoleexamen. Du drivs av att hitta förbättringar, utveckla processer och du vet vilka nyckeltal och KPI:er som är mest relevanta. Du har erfarenhet av att flytta kundärenden från traditionella kanaler till digitala.

Vi vill att du har ett mindset som säger – Hur skulle min kundservice se ut om jag fick bygga upp den från grunden?

Som person är du självgående och du är van att driva projekt självständigt. Du är en van kravställare och du har viljan att förstå och du kommunicerar på ett pedagogiskt sätt. 

Vilka är Ellevio?Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås.

Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst och har sin utgångspunkt på huvudkontoret som är beläget på Valhallavägen i Stockholm. I den här rekryteringen samarbetar Ellevio med The Pace/Wise Professionals. 

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Office Manager på Wise Group

Nu finns chansen att söka världens roligaste jobb! Vi söker vi dig som vill arbeta som Office Manager i en dynamisk och kreativ miljö där ingenting är omöjligt. Du kommer till en härlig kultur där vi vill att din tid som anställd hos oss ska vara den roligaste i din karriär.

Vi söker dig som vill ta vår service till nästa nivå och du får ansvar för våra kontor i Sverige och i Finland. Varje år har vi tusentals möten med allt från intervjuer och kundmöten till seminarier, utbildningar och events. Ja, du förstår! Här händer det grejer. Kan det här vara jobbet för dig? Läs vidare.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Tipsa en vän

Läs mer