Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Vad innebär rollen? Ellevios kundservice finns i Arbrå och består av 80 medarbetare som varje dag kommunicerar med kunder över telefon, mail och sociala medier. Din roll är bred och arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är:

·        Nära dialog med kundservice för att följa ärenden och aktivt arbeta för att framtida kundärenden löses på bästa sätt.

·        Ansvara för att definiera processer, följa upp och driva förbättringsmöjligheter

·        Löpande utveckla, kravställa och förbättra de tjänster vi köper inom kundservice

·        Arbeta med IT-utveckling och digitalisering

·        Rapportera och säkerställa korrigering av avvikelser

·        Bidra i framtida upphandlingar av kundservice

Ditt perspektiv kommer att vara kundnyttan och processutveckling, tillsammans med en kollega som ansvarar för avtalet och ekonomin vill vi att ni lyfter vår kundservice till nästa nivå.

Vem är du?Vi ser att du arbetat med kundservice i minst fem år. Du kan hantverket och vet hur man bygger upp en framgångsrik outsourcad kundservice. Du har arbetat med att leda en kundservice och du får gärna ha en relevant universitets-/högskoleexamen. Du drivs av att hitta förbättringar, utveckla processer och du vet vilka nyckeltal och KPI:er som är mest relevanta. Du har erfarenhet av att flytta kundärenden från traditionella kanaler till digitala.

Vi vill att du har ett mindset som säger – Hur skulle min kundservice se ut om jag fick bygga upp den från grunden?

Som person är du självgående och du är van att driva projekt självständigt. Du är en van kravställare och du har viljan att förstå och du kommunicerar på ett pedagogiskt sätt. 

Vilka är Ellevio?Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås.

Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst och har sin utgångspunkt på huvudkontoret som är beläget på Valhallavägen i Stockholm. I den här rekryteringen samarbetar Ellevio med The Pace/Wise Professionals. 

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer