Executive Assistant till delar av koncernledningen på Sweco AB

Tillsatt

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Du erbjuds en central roll i en Europeisk koncern som arbetar med att utforma framtidens samhällen och städer. Vi söker dig som trivs i en bred och ansvarsfull roll där dagarna varierar. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som brinner för service- och assistentrollen men också har ett intresse av och vill lära dig och utvecklas inom HR- och Kommunikationsområdet.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Vi på The Pace/Wise Professionals söker nu en erfaren Executive Assistant till koncernledningen till Sweco AB. Inledningsvis är detta ett konsultuppdrag på heltid i 8 månader men efter perioden finns det goda chanser till fast anställning hos Sweco. Din arbetsplats är på Swecos huvudkontor vid Västerbroplan. Dina arbetstider är flexibla men tjänsten är på heltid. Med en flexibel kandidat kommer ofta en vana vid stor tillgänglighet och just flexibilitet.

Ditt uppdrag
I din roll på Sweco AB kommer du att stötta koncernens HR-chef och dess kommunikationschef som båda är en del av ledningsgruppen för koncernen. Du kommer även att vara involverad i de båda chefernas avdelningar samt arbeta nära ytterligare två Executive Assistants. I Marieberg delar koncernen kontoret med det svenska dotterbolaget Sweco Sverige AB där man är en del av ett assistentnätverk bestående av ett 20-tal assistenter. Du kommer att ha många olika kontaktytor och därför är det viktigt att du trivs i en social och kommunikativ roll där det är ett högt tempo.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

·        Hantering av chefernas kalender samt bokning av resor, taxi och hotell

·        Samordning av möten, inbjudningar och agendor

·        Kvittoredovisning

·        Driva och medverka i projekt på uppdrag från HR- och Kommunikationsavdelningen

·        Medverka vid assistentnätverksmöten och även arrangera mötestillfällen emellanåt

·        Planera och genomföra events och konferenser

·        Övriga Ad Hoc-uppgifter

Din bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en chefsassisterande roll på hög nivå vilket gör att du har god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i såväl tal som skrift och du är en mycket van användare av Officepaketet.

Du känner dig trygg med att arbeta som assistent och du har en öppenhet för att din vardag kommer att variera. Vi söker dig som sprider positiv energi och som gärna bidrar med god sammanhållning till grupperna. Vidare är du noggrann och kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Du är proaktiv och klarar av att ligga steget före för att underlätta i chefernas vardag. Tjänsten ställer höga krav på din professionalitet och fin förmåga att klara av att ta egna initiativ. Arbetet på ett börsnoterat bolag innebär att du regelbundet har hand om konfidentiell information och vi ställer därmed mycket höga krav på din integritet.

Om Sweco
Vill du ha ett jobb som gör skillnad? Då är du välkommen till Sweco. Den framtid som kan kännas avlägsen i resten av samhället är i högsta grad närvarande hos oss. Att ligga steget före är vårt jobb. Resultatet – allt ifrån rent vatten och varma hus till effektiva kommunikationer och moderna sjukhus – blir verklighet för de flesta andra först i framtiden.

Vi sätter ribban högt, men ser också till att du får förutsättningar att nå dit och mer därtill. Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 15000 medarbetare i Europa, varav 5 700 i Sverige, kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

I Sverige erbjuder Sweco ett brett utbud av tjänster inom arkitektur, byggkonstruktion, installation, infrastruktur, vatten & miljö, projektledning, energisystem, IT för samhällsutveckling och industri.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Relationsskapande kommunikativ VD, Borätt Seniorgården

Vi söker nu vår nye VD till Borätt, Seniorgården. Vi är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden.
Ditt övergripande uppdrag är att fortsätta den expansiva väg som vi är på med att förvärva mark i attraktiva lägen. Du leder verksamheten genom att själv och tillsammans med projektcheferna aktivt arbeta operativt såväl externt som internt.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer