Lönekoordinator till Teracom

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

VIll du ha en central roll på Teracoms HR-avdelning där du arbetar med såväl löne- som HR-frågor? På Teracom blir du en del av en dynamisk och snabbrörlig verksamhet som verkar i en spännande bransch!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Teracom söker vi en Löne- och HR-koordinator. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start snarast möjligt, på heltid, under 6 månader. Ambitionen är att gå över till en anställning direkt hos Teracom efter uppdraget slut.

 

Ditt uppdrag

Som Löne- och HR-koordinator på Teracom har du en central roll på företagets HR-avdelning. Då företaget har outsourcat sin lönefunktion kommer du att vara länken mellan organisation och den externa löneleverantören. Du kommer att vara såväl kontaktperson som kravställare internt och externt gällande lönerelaterade frågor. Din roll kommer att innebära mycket kontakt och support mot chefer och anställda.

Vidare kommer du att ha ett tätt samarbete med den övriga HR-avdelningen och vara delaktig i många av de projekt och processer som pågår.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som Löne- och HR-koordinator:

  • Ansvara för den löpande hanteringen gentemot den externa löneleverantören, där du kommer att förse lönebyrån med löneunderlag och filer ur HR-systemet (IFS) samt att granska och göra avstämningar och kontroller avseende lön och förmåner, tidrapporter och reseräkningar.
  • Löpande besvara frågor från Teracoms medarbetare relaterat till löner och förmåner.
  • Ge stöd till chefer och medarbetare vad gäller tolkning och tillämpning av avtal, policys och rutiner inom HR-området.
  • Koordinera specifika HR-processer och/eller HR-projekt. Exempelvis lönerevisioner.
  • Ansvara för HR-administration, vilket innefattar bland annat registrering av personaluppgifter i HR-systemet, administration av frånvaro, ledigheter och personalförmåner, upprättande av anställningsavtal och andra personaldokument samt arkivering av dessa.

 

Om Teracom

Teracom arbetar inom kritisk infrastruktur och är en oberoende nätoperatör. En stabil leverantör med lång erfarenhet av hantering av bild och ljud och med ständigt fokus på kvalitet och robusthet.

Här blir du en del av en dynamisk och snabbrörlig verksamhet med totalt 600 kompetenta kollegor inom olika områden. Du kommer att vara placerad på företagets kontor på Kungsholmen i Stockholm.

På Teracom anser man att olikheter mellan människor bidrar till ett dynamiskt, kreativt och utvecklande arbetsklimat och ser därför varje rekrytering som ett sätt att öka mångfalden i företaget.

Läs mer om Teracom på: https://www.teracom.se/om-teracom/

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av en liknande roll, alternativt arbetar du som löneadministratör och vill ta nästa steg till en roll som innefattar både Lön och HR. Det är viktigt att du har goda kunskaper om lön och löneprocessen då du kommer att vara företagets sakkunnige inom löneområdet. Du har lätt för att ta till dig nya system och har god vana av att tolka olika kollektivavtal. Vidare söker vi dig som har gymnasiekompetens men ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom Lön eller HR.

Som person är du serviceminded, kommunikativ och kvalitetsmedveten. Du trivs i en dynamisk, snabbrörlig miljö med mycket olika kontaktytor och besitter en god strukturell förmåga. Vidare är du självgående och en vass administratör.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och Affärsområdeschef Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Teracom AB

Lindhagensgatan 122, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer